Annons

Strul med kaffebrus...

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej Tommi,

det var inget misstag att jag uppgraderade det ena batteriets kapacitet, det var ett sätt att säga tack för att du är en återkommande kund.

mvh
Henrik
 
Men du kan ju inte skicka något jag inte har beställt eller hur?

Så igentligen har jag inte fått det jag beställde?

Men detta hela är en princip sak då en annons skall stämma till punkt och pricka, samt att man skall kunna lita på både köparen som säljaren...

/Tommi
 
moldypeaches skrev:
jag ber om ursäkt för att jag uppgraderade det ena batteriet. Det ska inte hända igen.
Synd! Synd att det inte ska hända igen. Och synd att all vänlig omtanke alltid ska missförstås.

/Thomas
 
200cm skrev:
Synd! Synd att det inte ska hända igen. Och synd att all vänlig omtanke alltid ska missförstås.

/Thomas


Skall man vara vänlig så skickar man med något extra men man byter inte ut produkten eller hur?
 
Oj vad synd att det blev såhär surt! Jag är en av dem som köpt massor av kaffebrus på Tradera, ibland till verkliga fyndpriser. Allt har alltid klaffat jättebra och när det en gång hände att en trasig vara anlände, så kom en ny inom en vecka efter att jag mailat. Alltid har jag fått svar på mail inom rimlig tid och alltid har grejorna kommit snabbt efter betalning. Statistiskt sett så måste han vara en av dem som har flest nöjda kunder på auktionssajten, och jag är en av dem. Att man missar något någon enstaka gång, här var det dessutom i all välmening (!), ska väl inte leda till att man blir uthängd som oseriös?!
 
Hej!
Jag har beställt en del från Kaffebrus. Paraplyer, reflexskärmar, stativ m.m och leveranserna har alltid funkat bra. Är nöjd med produkterna. Själv tycker jag inte det är värt att lägga någon tusenlapp för en softbox när jag kan köpa en mycket billigare.
Stativen har varit väldigt bra, och de är jag mycket nöjd med.

Kör på Henrik!
Patric
 
Men Tommi, oj oj oj, om du beställer en Fiat Uno och när du ska hämta ut den så står där en Ferarri, står du å gnäller på detta viset då med?
Skärpning, om du får ett batteri med större kapacitet så är det väl inget fel i det. Mycket ska man läsa om här.
Egentligen orkar jag inte bry mig om detta, men va fn, någonstans finns en gräns.
Beställde en reflesskärm å den kom som på posten.
/MWPhoto
 
kaffebrus

Jag tycker även det positiva ska komma fram i tråden!

Har handlat en del prylar från kaffebrus och det har alltid varit till belåtenhet.

Även en reklamation på en trådutlösare var inget problem.

Jag kommer förtsättningsvis att handla där eftersom priserna är kanonbra.
 
MWPhoto skrev:
Men Tommi, oj oj oj, om du beställer en Fiat Uno och när du ska hämta ut den så står där en Ferarri, står du å gnäller på detta viset då med?
Skärpning, om du får ett batteri med större kapacitet så är det väl inget fel i det. Mycket ska man läsa om här.
Fast det är väl mer att likna vid att beställa däck till sin Fiat Uno och få tre 145/80 och ett 325/15 till en Ferrari. Tommi kanske använder batterierna tillsammans, t ex i ett batterigrepp?
 
Kan även tillägga ännu en gång att när jag frågade om ifall jag kunde köpa ett till samma pris pga att den jag ville byta inte hade kommit tillbaka i retur så sade han att enbart till ordinarie pris...

Då borde man kanske ha varit lite vänligare?
 
jimh skrev:
. Tommi kanske använder batterierna tillsammans, t ex i ett batterigrepp?

Det var det som var tanken!





Till Mats Weimarsson:
Men det hela är en princip sak!

Jag tror inte att du har förstått det hela... ta och läs från början ;)

Jag kan även säga att jag ville inte starta något pajkastning, enbart kolla hur det har fungerat för andra...
 
Jag kan ju bara svara för mig själv, har aldrig haft några problem med Mr.Kaffebrus. Han har svarat blixtsnabbt på mina mail grejorna som jag beställt eller köpt via tradera har kommit blixtsnabbt.

Sen kan man ju inte jämföra vad som helst.... ex klaga på att hans radiosändare verkar plastiga. Hallå ! dom kostar mindre än 500 kronor det kan man inte jämföra med pocketwizard eller likn. för flera tusen kronor.

Sen det här med Tommis batterier är ju bara nått som gått snett och det är ju oturligt.. Själklart så är det ju tråkigt för han som skall använda dom i ett batterigrepp och vill ha 2 likadana.
Alla andra hade ju bara tackat och tagit emot med glädje.....
Kunde ni inte mailat varandra från början och frågat vilket batteri du skulle skicka tillbaka ???? Det faller ju under 90/10 regeln 90 % chans att du skickar tillbaka fel alltså:)))

Jag har haft betydligt mycket mer problem med företag som clas ohlson och kjell&CO mm. som fullständigt skiter i sina kunder när nått krånglar.

Sen är jag inte alls förvånad om det skulle försvinna något brev eller paket som har kaffebrus som avsändare....det lär väl jobba fotointresserade människor på posten kanske...

/Jonas
 
jimh skrev:
Fast det är väl mer att likna vid att beställa däck till sin Fiat Uno och få tre 145/80 och ett 325/15 till en Ferrari. Tommi kanske använder batterierna tillsammans, t ex i ett batterigrepp?

Sorry, jag har foljt traden och det framgar inte att Tommy ville anvanda dem till ett batterigrepp, och som tidigare papekats sa spelar det ingen roll i ett batterigrepp i alla fall. Man anvander ett batteri i taget i BG vad jag vet.
Tommy, vilket batterigrepp har du? Nyfiken.
 
Jonke O skrev:
Jag har haft betydligt mycket mer problem med företag som clas ohlson och kjell&CO mm. som fullständigt skiter i sina kunder när nått krånglar.
Nu skiter du i det blå skåpet!:)
Snacka skit om CO, bättre kundvänligare företag har jag aldrig upplevt både postorder och lokalt här i Umeå.
Om en sak går sönder är det bara att gå dit och få en ny. Har det gått över tiden på öppetköp så ber de om ursäkt att de bara kan ge ett tillgodokvitto. CO har aldrig krånglat för mig och jag handlar mycket där.
(Märkligt hur man kan uppleva företag olika, uppenbart så har du inte riktigt samma uppfattning :) )
 
Vill bara berätta att jag har bara possitiva erfarneheter av Sir Kaffebrus.

Köpte en närlins som var lite trasig i ena kanten och han skickade då en ny på stört. Att sedans de produkterna han säljer inte kanske håller lika hög klass som ex BW linser mm behöver man ju inte vara Einstein för att klura ut. Man får ju lite för hur mycket man betalar, iallfall gäller det vissa produkter :)

Me like Kaffebrus kort och gott :)
 
Jag har köpt vid ett 30 tal tillfälle från Henrik och det har aldrig varit problem. Vet man med sig att det inte är proffsgrejor man få så blir man nöjd, och ibland positivt överaskad. Brukar kalla honom Fotovärldens IKEA.

Ibland har man betalt in pengar mitt i natten och han har svarat på e-post på alla möjliga och omöjliga tider på dygnet. Vilket annat företag gör det?

Jag håller fullt och hållet med tidigare insändare som kritiserat filterna. POL-filter är helt kassa och jag har fått slänga samtliga. Henrik, lägg ner dessa och satsa på Hoya eller dyligt och vi kommer att köpa filter av dig igen.
 
Dom gånger jag handlat från kaffebrus har allt funkat snabb leverans o bra service.I det här fallet har kaffebrus gjort en snygg gest o får bara skit tillbaks.Trist när kamerabrus uppgraderar varan som bra service.
 
bEPH skrev:
Nu skiter du i det blå skåpet!:)
Snacka skit om CO, bättre kundvänligare företag har jag aldrig upplevt både postorder och lokalt här i Umeå.
Om en sak går sönder är det bara att gå dit och få en ny. Har det gått över tiden på öppetköp så ber de om ursäkt att de bara kan ge ett tillgodokvitto. CO har aldrig krånglat för mig och jag handlar mycket där.
(Märkligt hur man kan uppleva företag olika, uppenbart så har du inte riktigt samma uppfattning :) )

Ja.... än en gång visar det sig att vi uppfattar företag på olika sätt.

Jag köpte en trådlös överföring för ljud/bild/ir hos Clas Ohlson.
Räckvidd ca. 30 meter.... i sanningen namn så räcker den med nöd och näppe de 3 metrar som jag har mellan de rum där de står. Bilden pissdålig och ir överföring gör att alla fjärrkontrollen där bassen står störs ut....det blixtrar som f*n när man pluggar i strömmen. Jag lämmnade tillbaka den och de skulle skicka den till sitt centrallager för att kolla upp den, får tillbaka den på posten med svaret att den funger hur bra som helst, j*vla idioter ringer och skäller samt förklarar men det är ju som att pissa i motvind och tro att man inte skall bli blöt om fötterna..... Det är bara ett av de problem jag haft med dom, men å andra sidan har jag ju handlat bra grejor med. Samt att jag faktiskt kan ge fan i å köpa nått mer om jag vill i stället för å klaga.....
(förövrigt så fick ju denna överföring det sämsta betyget i tidningen M3 så jag antar att fler inte gillade den :)))

Ja, ja nu måste jag låta pulsen gå ner, så utlägg om kjell & CO får komma senare.

/Jonas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.