Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Strul med kaffebrus...

Produkter
(logga in för att koppla)

T_M

Aktiv medlem
Köpte via tradera 2st batterier och båda skulle vara likadana men när jag fick dom så var var dom olika!

Mejlade och fick svar att det gick att byta ena om jag ville... sagt och gjort skickade iväg batteriet den 3 Maj och den har inte kommit fram än!

Nu undrar jag ifall någon annan har råkat ut för liknande problem, eller kan det vara posten som har strula till det?

/ Tommi
 
Jag har handlat av kaffebrus via Tradera vid ett flertal tillfällen och aldrig haft några problem. Har dock aldrig behövt returnera något...
 
Jag köpte ett stativ av honom och han skickade ett felaktigt, var klenare modell än utlovat, efter kontakt med honom kom vi överens om att det skulle bytas ut och han skulle stå för fraktkostnaden. Dock ville han inte ersätta för rekommenderat brev utan bara vanligt och det här kändes väldigt skumt för mig. Tillslut gick han med på att skicka det nya stativet så jag fick kolla det innan jag skickade tillbaka det gamla.

För egen säkerhet så skrev jag ett eget kvitto som den vänliga post-expediten skrev under och poststämplade så jag kunde påvisa att jag skickat returen till honom. Det här då det hela kändes lite oseriöst, 50kr extra för rekommenderat för en sak på 700kr tycker jag han kunde betalt då det var han som skickade fel. Man kan tycka att det var dumsnålt av mig att inte betala 50kr för att ha det på "riktiga" papper men jag är sån som har mina principer, jag tänker inte betala extra för att någon annan skickat felaktiga saker till mig.

Tycker du ska kräva av honom att han skickar det rätta batteriet omgående. Trist bara om du inte har några kvitton på frimärken eller dylikt när du returnerade, blir ju ord mot ord i en tvist.
 
Orky skrev:
Det här då det hela kändes lite oseriöst, 50kr extra för rekommenderat för en sak på 700kr tycker jag han kunde betalt då det var han som skickade fel. Man kan tycka att det var dumsnålt av mig att inte betala 50kr för att ha det på "riktiga" papper men jag är sån som har mina principer, jag tänker inte betala extra för att någon annan skickat felaktiga saker till mig.

Skickar man paket (vilket jag förmodar att ditt stativ gick som) så är det försäkrat upp till 50000 kr.
 
Rekommenderingen är ju för att man ska få kvitto på försändelson och kunna se ifall det hämtas ut.
 
Jeppe skrev:
Det gör man med paket oxå ju...
Om du skickar paket får du inte tillbaka något kvitto på försändelsen. Tjänsten mottagningsbevis finns endast till brevtjänsterna. Sen kan man ju fråga sig om det verkligen är nödvändigt i detta sammanhanget.
 
Jag köpte en softbox av honom via tradera för ett tag sedan som inte höll vad den lovade (passade inte med unniversalfästet) så då fick jag skicka tillbaka det. Men det blev i två paket, ett paket med softboxen och det fäste jag hade fått från början och ett brev med standardfästet. Standardfäste har enligt kaffebrus ännu inte kommit fram.

Visserligen blir Posten sämre och sämre, men man vet ju aldrig.

Greven
 
Hmm. Är på väg att köpa ett blixtpaket, kanske är värt de extra lapparna för D-lite från aifo istället...
 
Jag köpte ett uv filter på kaffebrus och när det tagit 5-6 dagar ringde jag och fråga hur det låg till, filtret kom nästa dag =D
Men det verkar vara lite hipp som happ med den firman. Skulle nog inte våga handla nått dyrare även fast han är billig.
(Bara min uppfattning) jag fick grejerna men känslan blev lite skum bara.
 
200cm skrev:
Om du skickar paket får du inte tillbaka något kvitto på försändelsen. Tjänsten mottagningsbevis finns endast till brevtjänsterna. Sen kan man ju fråga sig om det verkligen är nödvändigt i detta sammanhanget.

Skickar du postpaket så kan du spåra allt vad som händer med paketet på postens hemsida. Även se vilket namn på den som kvitterat ut det. Inte ett mottagar kvitto, men det brukar räcka bra när det gäller frågan om sakerna kommit fram eller ej.
 
Det jag gjorde var att jag skickade det som vanligt brev, och det är så han också skickar så jag tänkte att det borde inte vara några som helst problem!

Har beställt en del utav honom men inget dyrare och servicen har varit hyfsad. Men produkter som sagt håller inget högre kvalite, men det är som sagt lite priskillnad.

Beställde en softbox under samma tidsperiod och när jag fick den så såg jag den var trasig och jag har inte vågat skicka tillbaka detta...

/ Tommi
 
Jag har handlat mycket av kaffebrus.
Studioblixtar, tillbehör till dom, stativ och bakgrunder mm, har säkert handlat för mer än 10000:- där.

Endast en gång har det varit fel på leveransen, det var en softbox som saknade några pinnar men dom levererades omgående efter påpekande.

Generellt har jag dålig erfarenhet av postorderbatterier, har inte handlat av sådana kaffebrus men av två andra. Den första gången fick jag ett batteri som indikerade fulladdat efter några minuter i laddaren och sedan bara räckte ca 30 bilder.

Sedan köpte jag för ett tag sedan två batterier från zebramedia, båda är dåliga, det ena räcker 20 bilder och det andra upp till 100. Ävan dom indikerar fulladdat efter kort tid i laddaren men har fått ladda över ett dygn första gången.

Har inte orkat reklamera dom billiga batterierna utan inser att man får vad man betalar för.
 
Greve Nickon skrev:
Jag köpte en softbox av honom via tradera för ett tag sedan som inte höll vad den lovade (passade inte med unniversalfästet) så då fick jag skicka tillbaka det. Men det blev i två paket, ett paket med softboxen och det fäste jag hade fått från början och ett brev med standardfästet. Standardfäste har enligt kaffebrus ännu inte kommit fram.

Visserligen blir Posten sämre och sämre, men man vet ju aldrig.

Greven

Jag har handlat en del grejer hos honom. Tveksam till grejernas kvaltet. Ett pol-filter jag köpte påverkade kärpan så mycket att jag finner det värdelöst tll alt annat än "familje-bilder"

Vidare fick jag vänta väldigt länge på ett paket han påstod att han skickat till mig. När det inte kom så bad jag att få någon typ av bevis på at han skickat det. Det hade han inte. Då jag redan betald i förväg på hans konto blev jag naturligtvis förbannad. Han påstod att posten tappat bort paketet. Det verkar vara fler här som fått borttaade postpaket. Efter mycket strul/mail gick han med på att skicka en ny artikel till mig. Den kom fram.....

Kommer ligga lågt med att handla något från honom en tid och se hur det utveclar sig. ntressant tråd..
/ E
 
Lite O.T i den här tråden. Men ändå intressant att fler och fler inser att dom får det dom betalar för. Det innebär inte bara kvalitén på produkterna, utan även leveranser och service!

//Peter
 
Jag kan iaf inte vara mer än nöjd

Jag har precis som herr Sorkin handlat mkt av kaffebrus, och jag har aldrig haft anledning att vara missnöjd.

Visst kan det fela för honom också, men det är enligt mig hög servicemind och de få ggr det har strulat har han alltid ansträngt sig för att rätta till felet.

Visst är grejorna billiga, men jag tycker ändå att de håller förvånansvärt hög kvalité.
 
Jag har också haft strul med honom. Det var en blixt som jag vann på Tradera. Det visade sig att han inte hade blixten utan att den fastnat i tullen på väg in i Sverige och hans lager. Han sålde alltså en produkt han inte hade, vilket är ett brott mot Traderas regler.

Det tog över en månad innan jag fick den. Dock gick han med på att stoppa med ett paraply i paketet.

En del av sakerna känns väldigt plastiga. Ex. radiosändaren till blixtarna.

Han är också väldigt svår att få tag på och mailar man fastnar gärna mailen i hans tidvis väldigt effektiva "spamfilter".
 
Jeppe skrev:
Skickar man paket (vilket jag förmodar att ditt stativ gick som) så är det försäkrat upp till 50000 kr.

Nej, det var ju det som var grejen, det skulle promt skickas som brev. Därav ingen försäkring och inget bevis på att jag skickat.
 
T_M skrev:
Köpte via tradera 2st batterier och båda skulle vara likadana men när jag fick dom så var var dom olika!

Mejlade och fick svar att det gick att byta ena om jag ville... sagt och gjort skickade iväg batteriet den 3 Maj och den har inte kommit fram än!

Nu undrar jag ifall någon annan har råkat ut för liknande problem, eller kan det vara posten som har strula till det?

/ Tommi
Vad säger Kaffebrus?
 
ANNONS