Annons

Sthlm: Pentax Geekmeet #2

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack för igår, boys! Kul att träffa några märkestrogna och framför allt att få prova lite intressanta gluggar.

/Jimmy
(som börjat tråna efter en vidare vinkel inför Barcelonatrippen ;)
 
Jag säger som joakimos. Det vore kul att hänga på vid tillfälle, men det är lite långt att åka efter jobbet mitt i veckan. Under en helg skulle det kanske det kan funka.

Ni verkar att ha haft det trevligt på mötena och även fått en hel del justa bilder.

Är lite sugen på att testa K7'an med DA* 300 och kanske 17-70 om nån har den i väskan.

//Lars
 
Klar vi vill göra geekmeet till ett riksmöte!

Till nästa möte lovar jag att flagga i god tid och välja en helgdag så vi kan samla så många som möjligt. Ju fler, desto större prylpark ;)

Några bilder från sist:
1. En ovetande geek, som inväntar sällskap. (K-7 i stealthmode är oövervinnnerlig ;)
2. Peters vidvinkel gör gatufoto ;)
3. Fredrik testar min DA35mm. Tyvärr syns inte dreglet på bilden, men jag är rätt säker på att han saliverade friskt :)
 

Bilagor

  • 090827_IMGP2611.jpg
    090827_IMGP2611.jpg
    97 KB · Visningar: 126
  • 090827_IMGP2631.jpg
    090827_IMGP2631.jpg
    96.2 KB · Visningar: 126
  • 090827_IMGP2632.jpg
    090827_IMGP2632.jpg
    86.3 KB · Visningar: 125
Tack Jimmy för att du drog ihop ett geekmeet igen. Intressant att testa 35 makro och 21an. Även om jag inte gillar 21ans bildvinkel i sökaren så blir det bra bilder. Verkligen helt perfekt för streetfoto. Så jag velar igen...
 
Japp, håller med Peter, stort tack!

Och just idag skall jag faktiskt hämta min nyinhandlade 35´a. :)
Verkligen helt perfekt att ses och pilla lite på olika hus och gluggar. Oslagbart.
 
Kan bara instämma: tack Jimmy! Mycket trevlig kväll! Som sagt, 35:an kändes ju väldigt smooth fast ett inköp får väl vänta när man har 40-pannkakan. Klättrar annars i gardinerna i väntan på min beställda K-7:a. Ett geekmeet#3 i skogen med macro-tema en helgdag är det som gäller nästa gång?
 
Dags för #3?

Det börjar bli dags för en tredje vända. Hur ser det ut veckorna 25-27? Nu finns det ju ljus en bra stund på kvällen.

/Mats
 
Har inte koll på veckonummer, men jag är oftast hemikring så borde kunna.

Bättre att starta en ny tråd med förslag på tid och plats, annars hittar folk inte informationen i tråden.
 
Jag kommer gärna också även om jag har en liten jobbig objektivsituation just nu (trasig Sigma 17-70).

Kan när som helst (utom midsommarhelgen så klart).

-Tommy
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.