cakon
Aktiv medlem
Att ladda hem piratkopierat material är mycket lättare än att köpa det. Piratebay bryr sig inte det minsta om att Apple har snott sitt namn från Beatles skivbolag. Dom bryr sig heller inte om att FOX inte vill sälja senaste avsnittet av 2 1/2 men. Piratebay har nog den största sammlingen av film, musik, böcker, program etc som går att komma åt. Ett ställe där du får tag på allt. Du behöver heller inte skaffa konton på 15 olika nätbutiker för att kunna köpa allt du vill.
Själv stoltserar jag med att faktiskt all musik/film/böcker/program som jag konsumerar har jag kommit över på i stort sett laglig väg. Jag fuskar till mig en svensk IP som emigrant för att överhuvudtaget kunna köpa/hyra vissa svenska filmer som inte går att få tag på i landet jag bor.
/Karl
Ok, nu tänkte jag visserligen på privatkopieringen och hur lathet skulle kunna påverka viljan att betala avgiften. Men visst, nu när jag läser igen så ser jag att Danne skrev "bryta mot lagen" vilket då antagligen syftar på den illegala fildelningen.