Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Större bilder på FS

Produkter
(logga in för att koppla)
För att vi vill locka dig att slå till på ett Plusmedlemskap såklart. :)

Nja, till större delen irretera mig faktiskt. Vill jag uppgradera så vill jag göra det helt på eget bevåg. Men visst, jag borde bli bronsmedlem igen, smidigt att kunna tanka upp lite flera bilder o så ju.. :)

Jag skulle vilja se en Tooltip på alla fyra klickbara symbolerna uppe till höger (inte bara på de två vänstraste, alltså). Det är inte uppenbart vad de betyder.

Kan du beskriva problemet lite mer än så? Hur yttrar det sig? Vilken webbläsare kör du?

jag har internet Explorer 9 tror jag.Förut kunde man ju förstora bilderna när man klickade på förstoraknappen under bildens Hö kant.Nu kommer man ju bara till den nya bildvisningssidan.men det händer inget med bilden.

Du kan inte se bilderna i 100% förstoring, utan med den nya visningssidan anpassas bilden till storleken på webbläsarfönstret. Om du trycker på "L" när du är på den sidan visas bilden i helskärm.

Förlåt om jag klämmer in men har det diskuterats om den här "nya" förstoringsknappen här? I så fall undrar jag vad är meningen med den?
Nu när jag tittar på bilder som andra tagit och ska förstora så blir ju en del mindre!???
Jag fattar inte.....sorry men har jag missar någon slags inställning eller?
De blir ju inte alls stora längre....jo konstigt nog en del men inte som det var tidigare som jag tyckte var bättre.
När ändrades detta och varför?
Mvh Eva

Jag sitter med samma problem som dig,exakt som du beskriver.Trycker "L" men de händer ingenting???
De va bättre förut.
Får man en högupplöst bild så blir den alldeles "frostig"men bilden är lika stor fysiskt.
Då kan man ju inte avgöra dess kvalite eller?

L förefaller dock inte fungera i Opera. I Firefox fungerar det däremot som tänkt.

Jag är inte "född" med dator.Kan dåligt de här med webbläsare av olika slag.Om man installerar Firefox,funkar allt som vanligt då ? mail och sånt.mm
De finns inget värre när nåt ändras på datorn,när det va bra.

När det nya förstoringsvisningen dök upp så tyckte jag den var ok. Men nu på semestern när jag använder en liten dator (13") så är det verkligen tråkigt att inte kunna zooma in och kolla på detaljer, skärpa mm. detta gäller ju särskilt stående format som blir mindre när man förstorar dom. Finns det inget workaround så man kan kombinera dessa förstoringsalternativ?

Finns det inget workaround så man kan kombinera dessa förstoringsalternativ?

I Firefox kan man högerklicka på bilden och välja "Inspect Element". I röran som visas då finns en rad som börjar med "src=". Efter likhetstecknet finns en länk till originalbilden.

I Firefox kan man högerklicka på bilden och välja "Inspect Element". I röran som visas då finns en rad som börjar med "src=". Efter likhetstecknet finns en länk till originalbilden.

Tack för tipset, men jag får det inte till att fungera iaf. Kanske har jag en annan version av Firefox (ver 22.0) för jag får inte fram länken till originalbilden, bara till den nya förstora-bilden. På de andra bilder jag testat kommer bara (c)-texten fram. När jag högerklickar på "(förstora)" så kommer det fram en herrejössestext men ingen src= länk.

Tack för tipset, men jag får det inte till att fungera iaf. Kanske har jag en annan version av Firefox (ver 22.0) för jag får inte fram länken till originalbilden, bara till den nya förstora-bilden. På de andra bilder jag testat kommer bara (c)-texten fram. När jag högerklickar på "(förstora)" så kommer det fram en herrejössestext men ingen src= länk.

Det verkar inte vara så enkelt att förstora bilden,när man läser inläggen.Är det meningen att man ska klicka på olika länkar, för att till sist få upp bilden om man har tur.
Det var mycket bättre innan.

Det verkar inte vara så enkelt att förstora bilden,när man läser inläggen.Är det meningen att man ska klicka på olika länkar, för att till sist få upp bilden om man har tur.
Det var mycket bättre innan.

Nej det är bara en knapp - Förstora bilden, som ligger uppe till vänster om en bild. Testa vettja!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar