EmmaGagnefalk
Ny medlem
Jag letar efter ett ganska billigt sport objektiv till min Canon Eos kamera. Jag har kollat runt rätt länge , men inte hittat något bra, någon som vet något bra, inte för dyrt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag letar efter ett ganska billigt sport objektiv till min Canon Eos kamera. Jag har kollat runt rätt länge , men inte hittat något bra, någon som vet något bra, inte för dyrt?
Sport kan vara så många olika saker. Berätta gärna i vilka sammanhang du vill fota. Vilken sport, är det inomhus?
Inomhussporter är ljuskrävande, vilket gör att ett objektiv med fast brännvidd kan vara prisvärt.
Ska du fotografera hästar i ridhuset kan det bli problem, eftersom ridhus väldigt ofta är dåligt belysta. Då skulle man behöva bländare 2.8, men sånna telezoom kostar.
Canon 55-250mm IS för 2.200:- hos Cyberphoto denna helg är väldigt prisvärt. Har detta objektiv själv och det fungerar super.
Jag kommer nog inte fotografera mycket i ridhus alls, då det runt omkring mig finns en massa fina utebanor, skogsvägar, ängar och diverse.
Hur är detta objektiv med rörelse? Hästar kan vara väldigt explosiva och ombytliga vilket gör att zoomen inte får vara för långsam, plus att bilderna inte blir suddiga när hästen kan kasta sig iväg eller vad den nu kan hitta på, tacksam för svar!![]()
Vill skaffa ett sportobjektiv till min Nikon för att plåta Hockey, Badminton, Tennis. Har sneglat lite på ett Nikkor 70-300 mm, 4,5 - 5,6 men kan behöva lite hjälp har väl tänkt att använda det till skogsbilder så som fåglar mm vad ska jag tänka på ?
Själv funderar jag starkt på att införskaffa ett Sigma 120-300/2,8 för bl a sport- och naturfoto men jag vill invänta och se var priset hamnar för den nya versionen med OS (bildstabilisering). Den gamla utan OS går att få för ca 15.000 i Sverige. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=32002
[Edit]
Trådskaparen efterfrågade ett ganska billigt sportobjektiv och Sigman kanske inte är så billigt i kr räknat men det är nog ett relativt billigt "sport"-objektiv.
Vill skaffa ett sportobjektiv till min Nikon för att plåta Hockey, Badminton, Tennis. Har sneglat lite på ett Nikkor 70-300 mm, 4,5 - 5,6 men kan behöva lite hjälp har väl tänkt att använda det till skogsbilder så som fåglar mm vad ska jag tänka på ?