Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Speedlight 270EX till EOS 1D MarkIII

Produkter
(logga in för att koppla)

Classic

Aktiv medlem
Har min blixt på kameran då jag oftast använder den som upplättningsblixt. Dock blir det hela ganska stort och klumpigt bara för att ha den för lite upplättning. Funderade på att köpa en 270EX bara för att ha som ren upplättningsblixt. Formatet är klart nimmare. Någon som har provat , eller tror ni på iden ?
 
Det går. Jag har inte kört på just en 1D Mark III, men väl på en 7D, och det är ju i princip samma sak.

En kompis kör Nikons motsvarighet, SB-400, på en D3x, som ju inte heller har inbyggd blixt.
 
Jo, visst kan man ha den till det. Jag har bara använt den några få gånger, mest för att se att den fungerar, så jag har inte så mycket praktisk erfarenhet av den. Den anskaffades mest för att den är lagom stor till G11:an.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.