avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
Om Sony verkligen trodde att A99 skulle vara bättre än de andra.
"Trodde skulle vara?" Vad menar du egentligen? Och vilken tid i skedet avser du?
"Trodde skulle bli" eller "Tror är" skulle funka, men "Trodde skulle vara" har ju ingen vettig betydelse.
Definitivt var planen att den skulle BLI bättre när den planerades och konstruerades.
De har dock inte lyckats och nu tror jag ingen hos dem TROR den är bättre efter att de vet hur den blev.
Skulle du? Om du var nån annan än Bengt? Vem då i så fall?, så skulle jag omedelbart sparka hela bunten,
Att det fattats usla beslut och att ingenjörerna misslyckats med sin uppgift stämmer nog.
Jag tror att det är riktigt krisigt inom väggarna på Sony Imaging HQ och att huvuden rullar för fullt.
Vet inte Sony om att Gamla Canon MKII kom nära på samtidigt som A900 och att gamlingen är bättre på höga iso än sprittnya A99. Sonys Chefer och ingenjörer måste helt enkelt vara totalt ovetande om vad konkurrenterna bygger för kameror.
Klart de har koll på marknaden. Tror inte de gjorde A99 dålig med flit. Tänkte kanske att lite sämre ljusstyrka inte gjorde så mycket om de la dit fler finesser och hittade på sånt som AF-sensorer on-chip osv.
Chocken för mig var nog när en APS-C-kamera som D5200 och D7100 visar sig ha bättre DR på höga Iso än A99 som är en FF-modell, trodde inte att jag skulle få uppleva det.
Att kameran presterar dåligt i det avseendet är märkligt, men det är ju tyvärr fakta. Det underliga är att folk fortsätter försvara den och framhålla den som bra. Lite som om man bestämt sig innan för att tycka om det som Sony gör för att det är Sony oavsett hur det är. Att stanna kvar vid märket kan man ju göra om man antingen inte vill byta upp sig, tänker att de kommer med en ny bättre modell senare eller tycker att dessa tillkortakommanden inte gör så mycket för att man prioriterar andra saker som flipbar skärm, snygg finish, stabilisering och så.
Prissättningen på D600 och 6D och även D800 överraskade nog många tror jag, så det kanske inte var så lätt att värja sig i mot.
Nä, det var nog ingen överraskning. Ganska naturliga prisnivåer som många väntat sig sedan mycket länge. Att Sony inbillar sig att deras varumärke inom premium kamerasegmentet är så bra att de kan ta ut högre priser är dock lite märkligt, men å andra sidan om A99 hade blivit så bra som de planerat och många trodde så skulle de kunnat sälja den i stor mängd utan problem och utan att behöva sänka priset. Något som inte håller måttet blir svårsålt även om det är billigt.
/Mats