Kommer dessa jämförelsebilder från nätet? No way att A57-bilden du lagt upp som exempel kan vara ens i närheten av att ha fått en acceptabel bildbehandling.
Jag har ett flertal kameror från såväl Sony som Canon (och som bekant även från en herrans massa andra tillverkare). Med en åtminstone någorlunda anständig bildbehandling så kommer enligt mina erfarenheter bilderna från Canon-kamerorna aldrig upp i den tilltalande bildkvalitet som bilderna från Sonykamerorna ger (med mitt sätt att fotografera och för mina fotograferingsområden). Skulle t.o.m. vilja påstå att enda möjligheten för att riktigt kunna gilla Canons färger är att ta till ganska kraftiga droger...
Givetvis en smula överdrivet, och givetvis med min bildbehandlingsförmåga, som i och för sig inte är mycket att skryta med (har inte haft råd att skaffa Photoshop själv, har bara använt den ett fåtal gånger när jag samlat på mig några bilder jag vill fixa till, och behärskar följaktligen inte PS särskilt väl).
Bör väl säga att jag vanligen gör bilder i A4-format eller lite mindre. Enstaka gånger i A3 men nästan aldrig större, så vad som skulle hända då har jag knappast någon känsla för.
.