Bengf
Aktiv medlem
Haha jo jag var nog med lite på det med, jag tyckte nog att både A700 och A900 var väldigt bra kameror jämfört med motsvarande på den tiden och Sony kändes fräscht och nytt. Jag tycker att den känslan fortfarande sitter i. Det jag hade svårare för då var iden att Minolta var fantastiskt någon gång i tiden, det kändes mossigt då och känns mossigt fortfarande. En annan knasighet är att jämförelserna endast brukar prata om Canon och Nikon som om dom var grenar av samma företag, dom tävlar ju rätt friskt med varandra. Ofta glöms dom mindre spelarna bort, Olympus, Panasonic, Pentax och kanske fler - imho är det oftare där som dom spännande nya sakerna händer, inte hos dom marknadsledande giganterna...
Mitt problem med gnället är bara att det är så svåremotsagt eftersom det är ganska vagt, sällan någon specifik sak som gnälls på utan att någon recensent någonstans tyckt att ett menysystem är dåligt lite sådär löst formulerat. Lite samma sak i A99-dikussionen där jag uppfattade att folk egentligen gillar kameran men att den är för dyr men det kommer ut som en massa kritik av teknikval som kanske inte alls har påverkat priset i negativ riktning. Nåja - det händer ju grejer iallafall
Nja.. A99 är ensam konkurrent just i det segmentet som C/N huserar, Pentax har inte kommit med någon FF-kamera ännu. därför blir det naturligt att A99 jämförs med dom, och då blir det EVF mot OVF-sökare bland annat, vi får nog finna oss i det. sedan är det svårt att undslippa vad alla testare säger, någon sade att man bör läsa minst 3-4 st olika tester för att få en någorlunda bra uppfattning.
En fanboy blundar som sagt för alla fel en kamera än har, och blir förbannad för minsta klagomål på egna märket, han drar värjan och reser borst mot dessa otäckingar som skäller på hans märke.