Jumfer
Aktiv medlem
För mig är det inget problem, jag filmar lite snuttar ibland och det funkar fint som det är, eftersom jag tar stillbilder så irriterar det mig alltid när det läggs fokus på videofunktioner.NEX 7 för bra? Visst är det en fantastisk kamera men att slira som Sony ändå gjorde med värmeproblemen gör ju att en annars för video fantastisk liten kamera inte riktigt ger oss den användbarhet som tekniken annars lovar.
Jag fotar alla "seriösa" bilder med A900, ska jag klaga på något så är det AF både i den och i Nexen men det funkar för det mesta. Vid dom tillfällen som jag bär med mig DSLR till fotning så är den i vilket fall en av dom minsta grejerna jämfört med blixtstativ, reflexskärmar och annat skrymmande så storleken spelar inte så mycket roll. Däremot ka jag se dom små centimetrarna som skiljer Nex5 från Nex7 som en stor fördel men gillar inte att blixten inte sitter fast.Har man en A900 eller en A99 som huvudkamera så är det ju dessutom rätt mycket pengar investerat i den också. Risken med en NEX 7 är väl att A99:an blir liggande på hyllan för att den trots allt är så pass skrymmande och mycket att släpa på ibland och att NEX 7 nästan är i par när det gäller bildkvalitet.
Fick jag önska bara för mig själv så skulle jag vilja ha en en A850 med 36MP sensor och standard blixtsko, inget annat behöver fixas och många features kan tas bort (TTL, serietagning, PAS-modes, exponeringskompensation, ISO över 400) men man är ju olika ;-)