Björn Thurndal skrev:
Jag har kört KonicaMinolta/ Sony typ 20 år och har en radda bra objektiv men har länge saknat en ff.
Nu finns den och jag är sugen på att köpa men vill veta mer om den, alltså följer jag det här forumet. Vore glad om jag slapp all skit om annat. Ni som är intresserade av marknadsföring kan göra det ngn annanstans, liksom ekonomiska analyser av globala koncerner som Sony.
Jag vill fortsätta läsa tråden o hoppas på faktainlägg eller egna erfarenheter av a99.
Ett gott råd: läs tråden från de senaste dagarna så finner du minst ett par inlägg från dels mig och Sten-Åke där vi önskar mer av den info du efterlyser.
Den infon är tydligen svår att få p g a att det sannolikt sålts ganska få A99 till FS-medlemmar. Vi diskuterade orsaken därtill och jag försökte få en en förklaring genom att kontakta en ÅF som säljer kameror av olika märken i stora volymer.
Jag kan citera mig själv: " Enl "min" ÅF som jag hade kontakt med idag är intresset för och efterfrågan efter D600 rejält mycket större än A99 som man inte sålt ett enda ex av ännu. T o m den dyrare 5DMkIII är det rusning efter om man jämför med A99.
Detta trots att D600 har ett problem med att samla på sig sensordamm som fastnar i en oljig hinna. Lär drabbat c:a vart 4:e ex .Och att riktpriset på 5DMkIII ligger nästan 6000 högre än A99 hindrar inte försäljningen av Canonkameran.
För denne ÅF är Sony synonymt med NEX som efterfrågas och säljs i stor omfattning."
Vidare gjorde jag en hastig undersökning och fann då att det inte fanns en enda registrerad användare på FS av A99.
Kort sagt en del av att försöka få svar på varför det finns så få A99- användare som skriver i forumet.
Så vad har du själv gjort för att få mer info mer än att skriva "Vore glad om jag slapp all skit om annat".?
Jag å min sida vore glad om jag slapp få skit för att jag försöker få fram mer fakta. Om det råkar slinka med ord som lågkonjunktur som eventuell orsak till att det inte köps fler A99 är väl inget att skriva halvsura inlägg och reta sig på.
Sedan förstår jag mycket väl att du, liksom vi andra, vill ha mer användarinfo. Men finns den inte här (ännu) får du väl söka på andra sajter eller ta dig till en ÅF som har A99 i lager och be att få prova den. Det senare brukar jag göra när jag känner att jag inte fått tillräcklig info om en kamera som jag har för avsikt att köpa.
Och de som följt Sony-trådarna vet att jag brukar redovisa mina erfarenheter med bildexempel i sådana fall.
//Lennart[/QUOTE]
Har inte haft tid att läsa o svara förrän nu. Några korta kommentarer
Det inlägg som fick mig att skriva var inte ditt Lennart, men du var citerad i början av det.
Jag reagerade på ett inlägg som i stort sett bara handlade om köpbeteenden i l
I lågkonjunktur, fastighetsmarknad annat och det fanns inte ett smack om a99:
Såklart finns det mkt intressant info i tråden annars skulle jag inte fortsätta läsa den men jag ser en väldig skrivklåda om annat också o det får mig då inså att avstå. Ni kan massor om kameror, inte minst du Lennart. Men jag är inte så imponerad av era analyser av företagen och hur marknadsföringen sker och min huvudpunkt är att det inte hör hemma i tråden. Varför jag inte bidragit mer själv - jag tror jag har ytterst lite info att komma med. Möjligen att förklara varför jag är intresserad av a99 när Nikon o Canon har mer prisvärda kameror enl tråden.
1 jag har gillat mina Sony kameror hittills
2 befintlig obj-park
3 vill ha större dyn omfång o bättre lågljusegenskaper än hos min a580
4 tror EVF:n passar min syn som börjar försämras
5 tror peakingfinktionen skulle underlätta för mig
Hälsningar från Khalad som inte är särskilt sur för att jag använt ordet skit om sånt som inte hör hemma i en annars väldigt bra tråd