Man få tro på vad man vill.
Jag har inte haft blixt exponerings problem. och du behöver inte tro mig men när även Garry Friedman som jag förstått att även du har innan tyckt att varit OK. Och även han hävdar att alla A77 inte haft problemet med fel exp så att man måste ställa exp komp på +1 eller var det -1
Man man få tro vad man vill....., sen om det är fixat kan jag ej svara på då jag inte haft problemet......
Jo man får ju det.
Du köpte väl din A77 för ganska länge sen före fw 1.03 eller så och då tror jag inte att just det exemplaret skulle snilja sig från alla a dra hundratusentals A77or. Sen att du i te fotograferade så att det uppdagades eller i te märkt det gör isserligen att du inte känner dig drabbad, så det tror jag absolut på om du säger. Det är dock i te samma sak som att kameran inte hade det felet mwd exponeri g.
Det jag menar med inte löst är att det finns en anledning till det att sensorn inte kan hinna med att ljusmäta under ttl/adi ljuspulserna. Det går i te att ändra genom att programmera om, men man kan ju såklart ändra så att man statistiskt korrigerar på olina sätt så att det i många fall blir ganska rätt och i te märks så mycket och om man har haft problem innan ka ske man tycker det är precis bra i jäföremse om man inte jämför med något annat system.
Lagget vid trådlöst tror jag finns där. Orsaken är samma med ljusmätning på sensorn i te hänger med. Provade wl flash på min kamera av annat märke igår i lv-läget o h i ser nu vad det som gjorde A580 långsam i det läget. Det är för att ljusmätningen görs med den separata mätare som finns på DSLR och att spegeln därför flippas ned tillfälligt. Tjick, tjicketi-tjack när man tar bilden exakt som på A580.
Nikon säger i dokumentationen att det är en begränsning för att ljusmätning med sensorn inte fungerar med iTTL och tydligen ansåg Sony det också. Jag tror de har rätt. Det blir ett litet lagg även på Nikon men inte med den tvekan som också fanns på A580 så det går kvickare definitivt och det ärockså snabbare än det som visats på Friedmans filmer med A99 och A77 med separat blixt. Hur det är jämfört med A77 och inbyggd blixt kan jag i te säga.
Däremot i sökarläge och trådlös blixt så är min kamera blixtsnabb. Alltså riktigt snabb och det går inte att uppfatta nån blinkning i blixtrandeg utan det är alldeles omedelbart. Och så har blixten kraftig buffer också och snabb uppladdning, så det går att mata på i serietagning med blixt om ma vill. Upplever det som makalöst bra.
Nu är jag rätt less på käbnlet och särskilt att vara utpekad som uberkäbblaren och vill gärna delta i upprepningen av alla fördelar med A99 istället. Nr 1 på listan är definitivt SSS för stillbild. Smarta vridratten påframsidan är en annan och att det finns objektiv som 135/1,8ZA är ju heller ingeg fel.
/Mats