Kompletterande test av A77 med Sony representant
Var förbi Scandinavian Photo här i Sthlm för att prata lite med Sony representanten som var där idag.
Jag ville framför allt höra hur han såg på de konstigheter som de olika kamerorna verkar ha med bl.a. fördröjningar.
Det som var intressant var att den kamera han hade med sig var mycket rappare i kontrollerna trots att det tydligen var ett förproduktionsexemplar. Den var i princip identisk med min nuvarande A700! Ett kort fördröjning kvarstod när man skulle växla mellan skärm och sökare, men det var ganska ok i alla fall.
Han meddelade också att en nyare firmware än 1.03 fanns. Den skulle gå att få tag på inom kort!
Tyvärr hade jag lite bråttom så jag glömde tyvärr fråga ett par saker som jag skulle velat få bekräftade. De nya chipen som skulle monterats i sista sekund och möjligheten att en firmware uppgradering skulle kunna fixa bufferten i kameran för JPEG t.ex.
Han meddelade också att de inte producerar kamerorna i Thailand utan bara skruvar ihop dem där. Komponenterna byggs alltså på annan plats. Det skulle kunna innebära att produktionen mycket snart är igång för fullt igen.
Passade också på att klämma lite på NEX7! Mycket trevlig kamera! Kanske kan bli en sådan någon gång i framtiden...
/Jordan
I min a77 som jag fick i förrgår var det installerat 1.03 så tydligen finns det redan ute på sålda exemplar.
Mvh Marcus