pet
Aktiv medlem
A77 fick i FOTO:s test det för mig förväntade omdömet. De negativa omdömena nedan.
Riset:
Följande AF på rörliga föremål ej i klass med konkurrenternas modeller -inte ens vid 8 pbs. Även om 8bps ger större träffsäkerhet än högsta sekvens.
EVF:n önskade testaren utbytt mot en OVF.
Fördröjning.
Trots 24MP ingen större upplevd skillnad mot de kameror som har Sonys 16Mp-sensor. Dock mätbar.
Ingen höjdare att använda kameran över iso 3200.
Svag minnesbuffert
EVF drar mer ström än LCD-displayen.
+ en del andra detaljer.som exv fast spegel stjäl ljus.
Ovan skriven sammanfattning fritt "översatt".
De negativa punkterna kanske kan förbättras över tid. I vissa fall med FW, men det går ju inte med alla.
//Lennart
När jag testade kompisens A77a så tyckte jag faktiskt AF:en verkade riktigt rapp och träffsäker vid 8fps o gav väldigt många keepers o oftast så va faktiskt alla bilder i en 8fps serie skarpa...har dock inte gjort någon direkt jämföreslse med en annan kamera dock tror jag faktiskt inte att jag skulle få så många mer keepers under en dag på tex en motocrossbana med tex en D300s.
EVF vs OVF är en smaksak...jag personligen föredrar faktiskt A77ans EVF före en OVF(undantaget FF-OVF)....men en OVF är helt klart behagligare att titta igenom många gånger.
Så är det väl i princip alltid när det gäller ökning av mp-talet...det är sällan man ser någon jättestor skillnad och i prakiken skall det till mycket för att man ska dra nytta av den högr upplösningen.
Jupp efter iso3200 så är A77an inte speciellt bra så vida man inte använder sig av multishot som bara fungerar med JEPG och på icke rörliga motiv...dock ger det ett riktigt bra resultat...upp till iso1600 så tycker jag A77an är riktigt bra...pesonligen fotar jag i princip aldrig med högre iso än iso1600 så jag skulle lätt kunna leva med en A77a.
Ja minnesbufferten är inte stor när det gäller JPEG och där ligger konkurrenterna långt före...dock är inte Nikon D300s speciellt mycket bättre när det gäller minnesbufferten för RAW....den klarar väl bara av 2-3bilder mer.