Photocon
Aktiv medlem
A99 tråden stendöd, tror jag det Mats skall köpa en Nikon, plus att A99 anses för dyr, och att A99 tråden handlade mest om D600 för den kan tillräckligt mycket till bättre pris.
Den som gick in ny i A99-tråden måste ha undrat var han/hon hamnat, för där rekomenderade man att köpa D600 i stället. Detta är helt unikt och förekommer inte i någon annan tråd, och så pratar man om fanatiska Sonyanvändare som dessutom är känsligare än andra.
Tråden dödade sig självt, för så många anser innan någon vet att D600 är kanonköpet och om inte Sony sänker priset rejält på A99 så har den inget att hämta. Ett fåtal vill vara snälla och kan tro att Filmfunktion kan bli bra i A99 så dom kan köpa den för filmningens skull, stillbilder är D600 bättre på.
Så här såg det ut i tråden innan Liemannen gjorde besöket.
Ja, för tillfället är den i alla fall skendöd. Frägan är om den lever upp igen när A99 landar samt om inte Sony självt agerat Liemannen. Hursomhelst aå verkar det ju på de som hållit i A99 på Sony Center inte ser de förväntade förbättringarna vad gäller hackande EVF etc.
För övrigt anges i senaste Foto att A57 tappar i princip ett helt steg vid högre iso p g a den halvgenomskinliga spegeln. Jag har fått det till ett styvt ½ EV, men de kanske har mer rätt. Det är inget handikapp för en del, men en stor nackdel för andra användare.
Om EVF inte levererar som en del förvänatade sig (jag förväntade mig ingen större förbättring på A99 ) sam lågljusegenskaper tappar 1 EV mot en vanlig dslr med OVF så är det inte så konstigt om en D600 som förefaller ha extremt bra DR, lågljusegenskaper och andra fördelar stjäl hela showen.
Som mök på braxen så är riktpriset på D600 c:a 6.000:- lägre vilket på en tusenlapp när gör att man skaffa en riktigt högklassig optik och en D600 för samma pengar en A99 betingar.
Men vi får se.
//Lennart