Folk i största allmänhet som inte har kunnandet om dom olika kamerasystemen väljer inte Canon på grund av säkerhet....dom väljer det(eller Nikon) för att det är ett känt märke,blivit rekommenderade det av andra,kört med det sedan tidigare,sysn mer i reklam mm.
Så du menar bara att för att man som kunnig/insatt i dom olika systemen o väljer Canon framför Sony så är man osäker?
Nej, det menar jag definitivt inte!
Varför påstår du nåt sådant bakvänt.
Förstår du verkligen inte vad jag skrivit?
? Va finns sanningen i det....tror dom flesta väljer Canon framför Sony för att Canon som system erbjuder så mycket mer...inte för att dom är osäkra.
Tror jag också!
Åtminstone för att de anser det vilket är mer korrekt uttryckt.
Liksom de som väljer Sony gör det för att de tycker att det ger mer.
Men jag säger inte att man köper Canon för att man är osäker!
Säger att om man är osäker så köper man Canon!
Det är en milsvid skillnad, förstår inte du det?
du anser inte dig själv som osäker o velig?? Om du nu är så säker på Sony varför har du då sålt/säljer du av dina Sony-prylar o funderar på att köpa Nikon eller hör o häpna Canon.
Nej, jag anser mig själv ganska säker på mig själv och trygg som människa. Jag är väl insatt i fotografi och hur kameror fungerar rent tekniskt så att jag kan göra ett informerat val. Gör också ganska mycket som jag har lust även om andra skulle uppfatta mig som dum eller nåt. Andras åsikter om mig definierar och styr inte mig personligen speciellt mycket.
Håller på med processen att välja nästa kamera och är inte så fastlåst vid ett märke, trots att det blir lite mer besvär att byta eftersom jag har lite grejer dock, men det är inget stort problem.
Det är tvärtom just så att om man känner sig trygg och säker i sig själv som man kan göra ett friare val och i mindre utsträckning styras av "vad ska andra tycka om jag köper en Panasonic".
Du har nog inte alls förstått vad jag menade med osäker.
Vad jag än väljer till slut så känner jag mig trygg i det och är inte så känslig för kritik mot de saker som jag valt. Kanske gör ett dåligt val, då får jag väl byta igen, eller inte. Det finns egentligen inga dåliga val oavsett märke. För mitt fotograferande så "behöver" jag egentligen inte alls så avancerade och dyra grejer och bildkvaliten i vilken som helst av de so nu är på tapeten räcker gott och väl till. Har dock ett teknikintresse också.
Det är inte det jag menar med osäkerhet, utan det finns folk som berörs väldigt mycket av hur andra uppfattar en och de kan ta det personligt om det framförs kritik mot just det märket som man valt. Det finns färre sådana personer bland de som valt Sony-kameror, det är i alla fall jag rätt säker på.
/Mats