avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
8Gb kommer man långt med också, trots 24 Mp på en A77. Det ryms rätt många rawfiler á 23-25 Mb där.
Men om jag ska på en längre utflykt vill jag helst ha 16 eller 32.
//Lennart
PS. Jag upplever inte alls någon hackning i zoomningen med 16-50/2.8 SSM så det är nog ett lugnt köp.DS
Jag har 4 st. 8GB MS-kort markerade 1-4 i myntfacket i plånboken. Tror de kostade bara 150 kr st. eler nåt. De är bra för att de passar både i A580 och A900. Sen har jag ett 16 GB SD-kort i A580 och ett 16GB CF-kort i A900. De båda kamerorna är lite bättre som kan ta två kort samtidigt. A77 har ju en kombo-plats för antingen SD eller MS-kort, men bara ett kan vara isatt åt gången.
Lärde mig en läxa en gång när jag tog med mig kameran i bilen och när jag kommer in till stan och ska köra in i Sveatunneln så är bilen framför mig en IKEA-lastbil som också ska köra in där, men den var typ en halvmeter högre än tunneln. Jag stannar och hoppar ut med kameran medan fortfarande splitter flög omkring i luften
Och då står det på displayen "No Card", det satt kvar i datorn hemma. :-(
Därför har jag numera alltid ett standbykort i kameran.
Sen har jag vid ett senare tillfälle råkat för liknande sak och trots att jag hade minneskort så var istället batteriet ne laddat, så nu har jag flera batterier också .-)
Fast till A77 skulle jag ändå skaffa mig ett av de där snabba korten så man kan utnyttja hastigheten vid de tillfällen man vill det, fast ett litet behöver väl inte vara så dyrt. Det är ju en häftig finess med den kameran och det är synd att gå miste om den.
/Mats