LEE Cordon Bleu
Aktiv medlem
Du som lyssnar till namnet Lennart här ovan hmmm får man beställa grytlappar redan nu ?
Mvh. /Lennart A77 Edlund
Mvh. /Lennart A77 Edlund
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag funderar ibland skarpt på att börja knyppla.
Nu har jag läst mig trött på D800 vs 5DMkIII-tråden. 2 läger som försöker frälsa varandra och enstaka individer som slåss mot väderkvarnar när de försöker få gehör för att 12MP räcker för deras behov och mer därtill.
......
Nåja, man får vara glad för det lilla. Ett tidigare elektronikladebesök hos "The Electric Giant" ledde till att jag frågade om man hade några Sonytillbehör.
- Jajamänsan sa expediten, men TV-avdelningen ligger där borta till vänster.
Sony måste ta ett ansvar mot sina kunder och åka ut till ÅF och göra presentationer/demonstrationer för kunder och marknadsföra sig på ett mer aktivt sätt. Inte på det viset som riksdagen planerar och tänker i tron att Sverige slutar vid Hammarbyslussen i söder och nånstans på Tranebergsbron åt andra hållet. Det finns stora affärer även utanför 08-området.
Måste man beställa allt på nätet?
Jag funderar ibland skarpt på att börja knyppla.
//Lennart
Jo så kan det bli... Har själv suttit och jobbat vid datorn hela dagen, och då och då försökt läsa ikapp lite snabbt. Måste sluta med det, det blir alldeles för många missförstånd (från min sida mest då) när man inte har tid att verkligen läsa igenom allt som skrivs (och vem f-n har det om man inte är sjukpensionerad eller nåt...)
Tack för bilderna, det ser verkligen bra ut. Halvbra kontrast, men mycket bra skärpa även på 300mm vidöppet F4 på 24MP APS - inte illa för en objektivkonstruktion av denna typ. För 11.000kr är den ett fynd.
Lennart, då får trösta dig med att Mats inte längre har tid att gnälla på Sony och eventuella fel på A77 utan nu har fullt upp med att spy galla över Canon (och dänga Sigmagluggen i huvudet på Canonägarna)
Mig kan du kalla för Don Quixote eftersom jag tycker att 12 mp räcker för mig (för det mesta, är bäst att tillägga), men jag skulle inte ha nåt emot vare sig 24 eller 36 mp ...
Vad jag förstått så är det på TV-avdelningarna som man hittar A77 och liknande stroboskopmaskiner som ger epelepsi om man försöker titta på nån Åsa-Nisse-film i EVFen medans man fotograferar, för det heter väl så men en slik apparat...oxå? Förresten, du kanske har nån långkörare med Gishela jagande parningsvilliga göshannar för befruktning i lilla pölen vid sommarstugan din när du kör med A77an? ;-)
Orsaken till att jag hamnade här är att jag, som du, tröttnade på vinnartjäbblet i min-är-bättre-din-trådarna mellan C och N...
Jo, apropå de! Bandhundar ska hållas kopplade så dom inte springer omkring i granngårdarna och för oväsen i tid och otid ;-)
Äh, nu drar jag nåt varmt, mjukt och skönt, nej inte Gishela, över mej och knoppar in
Knoppa eller knyppla gott du oxå!
Leif
Du som lyssnar till namnet Lennart här ovan hmmm får man beställa grytlappar redan nu ?
Mvh. /Lennart A77 Edlund
Alltså, EVF skulle du ha nytta av så kanske du med hjälp av focuspeaking lyckades frambringa en skarp bild någon gång som omväxling.
Åsa-Nisse gestaltad av John Elfström är ju elitistisk högkultur jämfört med de alster de landskap du härsämmar ifrån frambringar. Fäbodjäntan som blåser i horn för att folk ska bli så pilska att de leker med falukorvar samtidigt som rumpmasar står i kö för att betrakta filmen som går i ryckig stumfilmstakt.
Nej, välkommen hit istället där vi kan växla till lite saklig och djupt penetrerande OT istället för att kasta skit på varandras kameramärken. Även om nu Canon har lite taskig DRFörlåt, det bara slank ur mig. Nu är jag snäll igen.
"Lilla pölen", Bolmen är Sveriges 10.e största sjö. Knata du ned till den regnvattenssamlingen ni kallar för Orsasjön och pinka så höjs ståndet (vattenståndet alltså) till det dubbla.
"Bandhundar"? Åsyftar du mitt engagemang i ett band? Jag är kattmänniska, men jag kan skicka upp en remix av en ännu hårdare distad inspelning så att björnarna i Orsaparken flyr till Leksand.
Jag förstår att du inte nöjer med Gishela. Det är väl den dubbelt så tunga syrran hennes du föredrar numera.. De saknar henne härnere förresten. Hon var ju anställd som ballast i Bolmsöfärjan. Nu får folk köra en omväg på 18 mil.
Sådär, välkommen tillbaks till en vettig tråd, gamle vän!
Sov Gott!
//Lennart
Jo så kan det bli... Har själv suttit och jobbat vid datorn hela dagen, och då och då försökt läsa ikapp lite snabbt. Måste sluta med det, det blir alldeles för många missförstånd (från min sida mest då) när man inte har tid att verkligen läsa igenom allt som skrivs (och vem f-n har det om man inte är sjukpensionerad eller nåt...)
Tack för bilderna, det ser verkligen bra ut. Halvbra kontrast, men mycket bra skärpa även på 300mm vidöppet F4 på 24MP APS - inte illa för en objektivkonstruktion av denna typ. För 11.000kr är den ett fynd.
Jag kan inte maila hela rawfiler dessvärre. Min e-post slår stopp vid sändning över 10 Mb. Jag kan förvisso skicka filer som bara gått igenom ACR och därefter konverterats till jpeg. Och då menar jag ACR default med nollad NR. Kan ju ge en viss vägledning om inte annat.
Ska försöka ta mig tid till detta under dagen/kvällen om det passar. Jag har mest ägnat mig åt körning på 300mm vid f/4. Men även med nedbländning.
//Lennart
Du hittar det under rubriken "Snabbgranskning" om du har svenska som menyspråk. Kugghjul, skärm 2.
Nackdelen är att du också får denna snabbgranskning i EVF:n
Vad jag förstått så är det på TV-avdelningarna som man hittar A77 och liknande stroboskopmaskiner som ger epelepsi om man försöker titta på nån Åsa-Nisse-film i EVFen medans man fotograferar, för det heter väl så men en slik apparat...oxå? Förresten, du kanske har nån långkörare med Gishela jagande parningsvilliga göshannar för befruktning i lilla pölen vid sommarstugan din när du kör med A77an? ;-)
Orsaken till att jag hamnade här är att jag, som du, tröttnade på vinnartjäbblet i min-är-bättre-din-trådarna mellan C och N...
Jo, apropå de! Bandhundar ska hållas kopplade så dom inte springer omkring i granngårdarna och för oväsen i tid och otid ;-)
Äh, nu drar jag nåt varmt, mjukt och skönt, nej inte Gishela, över mej och knoppar in
Knoppa eller knyppla gott du oxå!
Leif
Lennart, då får trösta dig med att Mats inte längre har tid att gnälla på Sony och eventuella fel på A77 utan nu har fullt upp med att spy galla över Canon (och dänga Sigmagluggen i huvudet på Canonägarna)![]()
Antar att gluggen skulle hålla för 50+ Mp på en FF utan att göra bort sig.
//Lennart
Förbaskat synd att det inte finns nån sån kamera. Nikon D800 är ju det närmaste, men även det är ju inte speciellt extremt på något sätt. Vill gärna ha en Sony med uppskalad A77-sensor.
/Mats