Sony har faktiskt ett enastående "Track Record" i det avseendet. Kolla A900 t.ex., inga fel på den! Perfekt kvalitet och version 1.0 av firmware funkade över två år. Egentligen samma sak med andra modeller.
Faktum är att det varit en stark egenskap från Sony jämfört med de andra märkena.
Alla dessa fixar till Canon. "Err99" - hört talas om det?
A77 är undantaget och jag tror absolut inte det varit avsiktligt att tumma på kvaliten från Sonys sida. De har helt enkelt haft en jäkla otur med jordbävningar, tsunamier och översvämningar och varit tvungna att släppa ut kameran ändå.
Så, jag tycker itne det är "fair" att generellt beskylla Sony för dålig leveranskvalitet.
/Mats
Nu hakar du upp dig på EN sentens igen i ett helt sammanhang, jäkla nollåtta
. Du läser för fort innan du börjar dunka på T-bordet.
Jag beskyller inte Sony generellt för dålig leveranskvalitet. Jag har en A900, haft 2 st A850, har en A700, haft en A550 plus en räcka olika objektiv. Har tidigare i trådar du själv deltagit i berömt Sony för att jag sluppit undan med endast ETT sämre justerat objektiv.
Men poängen kvarstår: Avsiktligt eller inte så måste nog alla på tråden erkänna att de förväntade sig att A77:an på allvar skulle sätta Canons och Nikons semipromodeller på plats. Det är bara att läsa tillbaks i denna tråd så finns massor av tongångar i den takten.
D v s här skulle Nikon och Canon kunna detroniseras en hel del. Och då schabblar Sony precis i avtrycksögonblicket när man hade läge för upplagd straffspark. Och testmottagandena har ändå inte blivit dåliga, men tänk om Sony bara vilat aningen på hanen så att lite mer blivit bättre.
En uppstickare behandlas alltid mer styvmoderligt än de etablerade. Och det kan jag hålla med om inte är "fair". Men för att slå hårt mot Nikon och Canon får man i detta läge inte vara lika "dåliga" som de.Jag tror du fattar poängen.
Inbrytningen med A900/A850 på FF-marknaden var en mycket bra markering som visade att Sony var att räkna med på riktigt allvar. Därför är det tråkigt att det blev som det blev med A77. Jag är övertygad om att den kommer att bli riktigt bra efter några smärre justeringar i produktionen och ny FW. Tänk om den hade kunnat presenterats så från början!
Om jag skäller på Canon isynnerhet för en hel del missar och faktiskt tröttnat på märket till den grad att jag sålt av mina kameror av det märket och bara har ett par objektiv kvar som också ska säljas för att helt satsa på Sony MÅSTE jag ju för att själv vara trovärdig kunna få säga ifrån när jag tycker Sony missat en bra chans.
Återigen: Jag kan inte hylla Sony när de gör något som är mindre bra bara för att jag endast har Sonykameror kvar. Jag är inget märkesfreak.
Inte fasiken skulle du tycka det vore okej om styrningen i din bil av märket XXX glappade bara för att styrningen glappar i märkena YYY och ZZZ?
Rå, men hjärtlig stämning i inläggen, Mats. Och det vet jag funkar mellan oss. Fasiken, kom på att jag från begynnelsen är en jäkla nollåtta oxå
//Lennart (nollåttasmålänning=bastard i kvadrat)