Bengf
Aktiv medlem
Gott och väl att det rapporteras att ghostingproblemet är löst, icke desto mindre så förekommer det på A55. Så det lär väl inte trösta ägarna till dem. Jag har lagt upp exempel på det tidigare i 2 trådar.
//Lennart (illasinnad Sonyanvändare
Ja A850 Kommer under resten av sin levnad att leverera lite sämre Jpeg-bilder, tillika kommer 7D att ha DR-tal som är sämre än A580 också under resten av sin levnad.
När Canon/Nikon får lika snabb AF i Live View som Sony är skrivit i sjärnorna. Innan du Lennart kom in med Ghostexempel från A55, så var du långt efter, detta hade malts väldigt tidigt från utlänska saiter och var inget nytt för många av oss. därimot ser jag absolut inga fel med dylika rapporter från dig Lennart eller någon annan. Men under en peroid var det ganska så mycket av vassa negativia skriverirer om A55, Helt uppenbart fanns det folk på tråden som trivdes extra av det, med det pekar jag inte ut dig speciellt utan mera allmänt. Det finns ju faktiskt många saiter som både prisbelönt och givit A55 mycket beröm också.
Canon och Nikon kommer att vara ohotade under många år framåt, Pentax K5 klår dom flesta men ingen jäkel köper kameran för det. Experterna väntar på Nikons 24Mp och vad den kan åstakomma, Sonys A77 intresserar föga, men vanliga konsumenter och unga konsumenter gillar nog A77 och den välfyllda specen.
//Bengt.