Skarström
Aktiv medlem
Nya sensorn i G3 lär väl snart dyka upp i efterföljare GH2.
Precis sådant som gör beslutet svårt
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nya sensorn i G3 lär väl snart dyka upp i efterföljare GH2.
Precis sådant som gör beslutet svårt
utvinklad vinklingsbar skärm inte är ömtålig alls
Blir dock alldrig riktigt klok på DX0, G3 lyser inte riktigt där som man trodde den borde göra, men svenska testare ser inte det samma som DX0. Autoläget lär vara det bästa hitils på en systemkamera enligt Foto. och det är aldrig fel.
Har du något exempel på en sådan? Konstruktioner där skärmen bara kan vinklas i en axel blir väl lite mindre ömtåliga än sådana som sitter på en led och kan vinklas mer fritt. Det är mest den senare typen jag efterlyser robusta exempel på.
Av bilderna jag har sett ser det ut att vara samma typ av led som EOS 60D har, men A77:ans kanske är robustare. Det får vi väl sen när vi får klämma på en.A77 verkr väldigt robust trots vridfunktionen, men vi har ju inte kunnat känna på den än. I allafall ingen liten plastkulled som hos "de andra".
Det där förstod jag inte riktigt. Menar du att Canons lösning är optimerad för stående format?Vid video använder man ju aldrig stående format, därför tycker jag Canons lösning är rätt kass faktiskt.
Jag är ingen utprägad actionfotograf så jag använder sällan seriebildstagning. A77 är då kanske inte riktad mot just mig.
Dessutom tror jag att min nästa kamera ska bli en småbildskamera, så antingen köper jag en sådan som passar i mitt nuvarande system eller så väntar jag på A99. Vi får väl se. Hobbyfotografering är en materialsport, och med begränsade ekonomiska resurser så måste man (dvs jag) begränsa sina lustar.
Av bilderna jag har sett ser det ut att vara samma typ av led som EOS 60D har, men A77:ans kanske är robustare. Det får vi väl sen när vi får klämma på en.
Det där förstod jag inte riktigt. Menar du att Canons lösning är optimerad för stående format?
Han kanske bara råkade säga fel. Resten av reviewen var riktigt bra och han fick till det rätt med SLT och AF senare.
Förbaskat vilken bra kamera det här är!
Kan väl helt objektivt sett säga att det är världens bästa kamera, även om det finns andra modeller som är aningen bättre på en enstaka punkt eller så.
/Mats
Visst tär det på plånboken med alla prylar. Dock är inte kostnaden stor alls egentligen, bara att man måste binda lite pengar. Om man letar noga och tar tillfället och köper och säljer lite smart är det ingen fara.
Hehe, ja Sony var sist ut med att ge sig in i systemkamerasektorn (stillbilds), men när de väl öppnade slussarna så blev det ganska klart att de definitivt inte tänkte nöja sig med att fortsätta med att bara vördnaddsfullt ställa sig sist i kön...
Men allvarligt talat, så är jag för egen del helt övertygad om att det absolut allra bästa som kunde hända för Nikon och Canon-användare är just detta - att de får stenhård konkurrens av en stark och målmedveten spelare (de har somnat till - speciellt Canon anser jag)!
Det finns fortfarande väldigt många som inte har insett att Sony är en formidabel konkurrent, utan de ägnar sig åt att skriva nedlåtande, föraktfullt, tvärsäkert och naturligtvis väldigt okunnigt och galet om ett system som de vanligtvis inte har någon som helst erfarenhet av. Följaktligen vet de förstås sällan vad de pratar om.
Haha! Otadlig logik! Can't argue there...I---
Jag har inte sagt något om någon dålig egenskap hos A77 förutom att mina objektiv inte passar på den.
(. Det är ju jätteuselt, och gör kameran fullständigt värdelös. Rent objektivt. .)
---
Jag brukar ha min skärm infälld med bildsidan inåt, så det är bara att vika ut den åt sidan och vrida den till lagom vinkel.Så, vid filmning är det värdefullt att kunna tilta upp/ner med skärmen. Det GÅR INTE på Canon utan att man först viker skärmen helt ut åt sidan. Eftersom den siter fast i gångjärnet(knoppen på vänstersidan kan man inte vicka den upp/ner alls innan man fvinklat ut den och sedan rotrat ett halvt varv.
Någon kulled kan jag inte hitta på EOS 60D (och jag har letat ordentligt.A77ans lösning är inte alls som Canons 60D! Totalt annorlunda. Den går att vinkla upp/ner på et tstadigt sätt och sedan dessutom vridbar i nederkant i en axelled (ingen kulled). Avsevärt bättre än Canon. I princip samma som de andra Sony-modellerna, men med vridfunktion och även om inte lika robust s mycket nära. Klart den bästa lösningen hittills tycker i alla fall jag.
Jo, det är det ibland, men framförallt skulle vilja modifiera detta till att säga:Det är svårt med humor. Speciellt att förstå den.
...
Visst, jag vet - det är lätt att säga tulipanaros, men svårt att göra en...
Går fint att göra en i Photoshop
Lennart
När nästa Sony FF kommer, sagt 2012, då kommer det bli fart,
Make believe, Sony!