Du säger att du tycker Sony valt rätt väg med sina objektiv och att "Svensson" är nöjd med utbudet, det är bara fotoentusiasten som saknar pannkakor och bättre objektiv. Eftersom
du är fotoentusiasten så saknar du ju alltså både pannkakor och andra objektiv i utbudet (som m43 har), bara det jag pekade på
Det är inget fel i det, NEX är utmärkta digitala bakstycken och som du använder dem med MF och peaking är de ju lysande. Jag tycker bara det tål att belysas för de som saknar tidigare utrustning att man köper sig in i ett ganska tomt system just nu, och roadmappen lovar inte så mycket inför 2012.
Jag tycker denna diskussion är relevant då många tvekar mellan nex och m43, det ser man särskilt på dpreviews forum. Men knappt ens på dpreviews nex-forum tycker användarna att kitzoomen eller 16mm matchar kamerans prestanda, snarare är de medikora.
Jag tycker vi ska hålla fortsatt vänlig ton och hög nivå här, jag tycker både du och Gunnar är trevliga typer, och vi gillar ju kameror alla 3. Men ogillar ni ämnet kan jag avlägsna mig tillbaka till andra avdelningar här på prylsektionen