FlyerOne
Aktiv medlem
Har inga planer på att skaffa mig ett FF-system (åtminstone inte under min nuvarande ekonomiska situation - det får räcka med min gamla Minolta Dynax 7), så för mig är svaret förstås enkelt - en NEX kan inte ersätta mitt APS-C system. Men en NEX kan man alltid ha med sig, det kan man inte med en APS-C kamera.Det har säkert redan behandlats, men här kommer frågan igen i så fall...
Är det någon som har ersatt sin aps-c-kamera med nex?
Nästa fråga, funkar det bra i så fall?
Jag är i första hand alltså inte ute efter en kompakt. Jag kör själv en 850 och känner att en aps-c hade varit ett bra komplement i vissa läge.
//Björn
Jag har ingen NEX-kamera ännu, men har provat den, och kommer att skaffa en. Den och Ricoh GXR är de enda två kameror som jag får ner i mina jeansfickor (när detta skrivs). GXR-kameran var trevlig, men AF:en var markant sämre än NEX:ens, så den gick bort.
Och jag är fortfarande häpen över vilken bildkvalitet som NEX:en, denna lilla "skrutt"-kamera, kan åstadkomma! Och som många redan har sagt - den är kolossalt rolig att fota med (en kvalitet som de ju har lyckats begåva även A550, och dess efterföljare, med).