afe
Aktiv medlem
Det finns en poäng i det Bengt skriver som jag tycker är att om man kör Canon och inte fotograferar något som drar nytta av snabb AF eller serietagning så har man inte så stor nytta av en 7D II - Canon har i så fall en 70D som har i princip samma sensor och ger samma bildkvalitet och har andra poänger. De har också 100D om man vill ha en riktigt liten tjockkamera. Jag tycker alltså det är fullständigt onödigt att köpa en 7D II om man inte behöver just snabbheten.
Vill man däremot använda Sony så finns som jag ser det inga alternativ till A77 II om man vill ha en vettig kamera med APS-C, och det ryktas på SAR att de inte kommer sälja några enklare instegskameror. A77 II är också mycket billigare än Canonkameran trots att den är riktigt snabb, så kör man Sony finns liksom ingen anledning att köpa den enda mycket sämre kameran som finns att välja på tycker jag
Vill man däremot använda Sony så finns som jag ser det inga alternativ till A77 II om man vill ha en vettig kamera med APS-C, och det ryktas på SAR att de inte kommer sälja några enklare instegskameror. A77 II är också mycket billigare än Canonkameran trots att den är riktigt snabb, så kör man Sony finns liksom ingen anledning att köpa den enda mycket sämre kameran som finns att välja på tycker jag