Ingen har kanske fel i sak, men jag reagerade först i 7DMKII tråden, där det ganska frekvent talas om att Fågelfotografer och Sportdito har fått en extra bra kamera, och det är inte fel i sig så långt allting väl, men konversationen är förvånade ensidig, som att om man måste köpa 7DMKII behöver man nog vara en hängiven fågelfotograf, eller det faktum att det finns mycket kapabla kameror av andra märken där ute att köpa i stället vilket inte eller är fel, om man nu inte är entusiastisk fågelfotograf då förstås. ( Jag säger som StenÅke myntade en gång att det går också bra att ta bilder på fåglar som sitter still )
Jag ser ju med min gamla A77 vad pass duglig den är efter 3 år, den fick så mycket kritik att den som vill försöka att sälja den får betala köparen i stället för att bli av med kameran. Själv så måste jag av misstag fått någon form av specialutgåva av A77 som måste ha varit tänkt för någon Japansk Chef så jag är glad över det misstaget.
Jag anser inte att dina tankegångar är fel i sak Titanic, jag menar inte det, men är man inte ute efter absolut bästa lågljusegenskaper, så räcker en APS-C kamera av alla möjliga märken mycket långt.
Nya A77II hade kunnat vara en supertoppmodell om den varit byggd efter A580 som inte hade någon ljusförlust, men med dagens sensorteknik, men toppmodell räcker långt det också.
//Bengt.