Anddje
Aktiv medlem
Nu har jag ingen 7D, har inte testat någon och kommer med största sannolikhet inte köpa ny kamera på ett tag, men ändå
Jag tror ett roterande reglage är smidigare, vill gärna ha en ratt för det och slippa pilla i menyerna.
10-12mp blir lagom, då kan man skära lite som sagt och man får inte allt för stora filer.
Definitivt mer än 3fps iaf, det är alldeles för lite, och större bufferminne så att man kan ta minst 6st RAW+Jpeg utan avbrott.
Bättre brusegenskaper och 5D'ns ISO-omfång, 80-3200
Slippa rengöra sensorn = bra
1. Omkopplaren mellan MF, C-AF, S-AF och A-AF skulle kunna sitta bättre till och vara ett skjutreglade istället för ett rotationsreglage.
Jag tror ett roterande reglage är smidigare, vill gärna ha en ratt för det och slippa pilla i menyerna.
2. 6Mp räcker gott och väl för mig men 10Mp skulle inte sitta helt fel även om jag inte tror att jag har användning av mer än 8Mp någon gång (det skulle vara för att kunna beskära mer vågat).
10-12mp blir lagom, då kan man skära lite som sagt och man får inte allt för stora filer.
3. Helst 5fps istället för 3fps.
Definitivt mer än 3fps iaf, det är alldeles för lite, och större bufferminne så att man kan ta minst 6st RAW+Jpeg utan avbrott.
4. Något bättre bruskontroll vid ISO800.
Bättre brusegenskaper och 5D'ns ISO-omfång, 80-3200
5. Antidustkontroll.
Slippa rengöra sensorn = bra