Stämmer
Ja det stämmer med de bilderna som du visade och där verkar inte SONY A100 så överglänsande, men jag må då säga att väldigt mycket har med att göra hur man ställer in det etc. Sedan, VEM det är som gör reportagen. Finns många företag som får betalt för att "recencera ner" produkter.
Har ett lysande exempel, skulle köpa en Plasma Tv, vill ofta vara rätt ny med saker, men inte alltid ekonomin till det bästa. Jag gick in på Elgiganten, hösten 2003 och köpte den absolut BILLIGASTE plasman som de hade, det var av märket "Hyundai" och det var 42". Det som fanns att jfr med var Andersson som Netonnet sålde. Hur som helst, tänkte att så stor skillnad kan det inte vara, så jag köpte denna plasma, kostade 17995:- och helt sant, när jag kom hem, ställde in det rätt, så var det hur bra bild som helst och väldigt prisvärt för min del. Kontentan var att de i butiken säkert inte la ner så mycket på att marknadsföra det, då det var ett lågbudgetmärke och det får de nog inte så mycket betalt för av tillverkaren. Så som sagt, tycker man ska testa själv, för väldigt mycket handlar om (som jag anser det), hur pass man tycker att "det lilla extra" är värt och hur mycket pengar man har. Sedan är det upp till var och en. Kan förvisso avslöja att jag sedan ett år tillbaka köpte en 42" LCD istället, men detta var för att kunna ha den som datorskärm.
BTW: Nu har Sony A100 kommit till Sverige och man kan köpa den utan Svensk bruksanvisning (du kan dock ladda ner gratis från nätet.
Ha de nice