Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
.............
De som lämnade Teamet Konica-Minolta, för att Sony blev något försenade med lanseringen av A100, får idag ångra sina avhopp!
Den som kommer först med en D-SLR FF, till ett vettigt pris, bör bli Sony, stora som de är inom elektronik, vänta bara!
För övrigt, det sades i testen av A900, att den skulle inte vara så perfekt, för sportfoto (?), - lite för långsam, märkligt när jag har fått utmärkta bilder, även med en tummdriven A-SLR med tele glugg?
Ja åtminstone lär de ångra sig som satt på många av dessa fantastiska generation ett objektiv, om de toksålde i halv panik till dåliga priser.
Tiderna förändras. Det som var mycket bra seriebildtagningsprestanda för en generation sedan är idag hopplöst akterseglat rent marknadsmässigt i alla fall. Att man sen klarar sig bra med 5-6 bilder/sek även idag i de flesta sportsammanhang är ovidkommande. Kan man få något som sprutar ur sig 10, så kommer man ha fler bildsekvenser att välja mellan av varje fotograferad händelse och det fattar även jag (som aldrig fotar sport) är en fördel (så jag ansluter mig helt till det Lennart S. sagt ovan).
Sen skulle inte jag heller välja en kamera som producerar större bildfiler än nödvändigt. Dataöverföring av stora mängder stora filer kan i en del sammanhang vara ganska plågsamt. Jag tror inte alls att det här handlar om bildkvalitet och att inte en A900 skulle kunna användas som sportkamera, men det finns betydligt bättre val och då väljer de som är förunnade att kunna välja det som är optimalt för dem. Helt rationellt.