Bengf
Aktiv medlem
Vari grundar sig din oro? Är det oro för att Sony ska lägga ner kamerautvecklingen och du blir sittandes med ett system som inte går att uppgradera? Det skulle ju förvisso kunna hända, men det vette tusan om sannolikheten är så stor att det kan vara hälsosamt att gå och oroa sig över det.
Hejsan. Till karaktären är jag sådan person Stefan. Att jag har ett starkt intresse av orsak och verkan. Det gäller det mesta i samhället,det kan vara politik,vetenskap,Bilar,Mat. Köpte en V70-beg för ett år sen. Frugan ville ha en volvo.Jag hade kunnat valt en annan bil. Okej den fungerar bra,no deal. Minolta sedemera konika-Minolta. kom tidigt in i mitt liv som ung man. Fick köpa en Konika autoreflex TC, med 200mm objektiv mm. en stor tung bastant pjäs, av min bror. Den vägen ledde mig vidare till minolta. En stor och mycket betydande orsak.var det rimliga priset. Även om min sista analoga var lite dyr, en Dynax 7000 si priset kamerahus var 6300Kr kunde inte vänta ville ha. den sjönk ganska rejält sedemera. Det fina 70-210 mycket billigt efter några år. Du känner ju väl till att Canon- Nikon har släppt mycket fina modeller sedan lång tid tillbaka. Vet inte om Sony fanns när dom stora elefanterna började producera. Och fick grepp om världens kamera marknad. Många fler än mig har skrivet bakåt i trådarna om att sony kan inte lägga sig för högt i pris. A700-A900 när konkurenterna är billigare och bjuder på mer. Läs vad Nikon D90 bjuder för 8990Kr nyligen släppt. A700 är ju 1,6 år gammal. A700 är ju en mycket bra kamera som skulle glädja dom flesta. men det går ju inte att ta mer betalt än Nya D90. Sony gör Mycket bra kameror men det är för tidigt att leka Hasselblad. Det är vad som oroar mig. / Bengt