Snuddas
Aktiv medlem
Många intressanta kommentarer och synpunkter i tråden! När jag inledde den kretsade mina tankar kring frågan om det kan vara idé att vänta med köp av en Sony A7III istället för den jag har idag, A7II, som i och för sig är ett riktigt bra hus, med undantag för batteritiden. Det tycks finnas en samlad enighet om att det under kommande år dyker upp en A7IV som givetvis är både bättre och dyrare än dagens III:a. Spekulationerna om hur den blir bestyckad varierar något men det spelar mig ingen roll eftersom min önskan är att få ner priset på dagens A7III innan det får bli dags för byte.
I annonser för nya Sony A-hus kan man se att priset för en A7II har rasat från ca 17 tkr till ca 11 tkr sedan A7III kom ut på marknaden. En ny A7III ligger idag på ca 23 tkr (före ev. cashback!) och kan kanske, i motsvarande grad hamna neråt 16-17 tkr, som också verkar vara priset för en bra begagnad III:a i dagsläget. Om så blir fallet kan det vara värt att avvakta med köp då jag i övrigt, förutom batteriet, kan leva med II:an ett tag till.
I annonser för nya Sony A-hus kan man se att priset för en A7II har rasat från ca 17 tkr till ca 11 tkr sedan A7III kom ut på marknaden. En ny A7III ligger idag på ca 23 tkr (före ev. cashback!) och kan kanske, i motsvarande grad hamna neråt 16-17 tkr, som också verkar vara priset för en bra begagnad III:a i dagsläget. Om så blir fallet kan det vara värt att avvakta med köp då jag i övrigt, förutom batteriet, kan leva med II:an ett tag till.