Bengf
Aktiv medlem
Även om Sony nu skulle släppa en ny FF-kamera, som låt oss säga har lika bra prestanda som en snart kommande Nikon D4, varför skulle dom byta hela arsenalen för den skull. Byten mellan Canon/Nikon har förekommit till och från vad jag förstår. att många redaktioner gått över till Nikon lär väl vara sant, men hur många igentligen, jag tror väldigt många redaktioner fortfarande använder Canon i ganska så hög grad. Hur sannolikt är det att Sony skall komma med en kamera som är helt överlägsen en samtida Nikon, för det är väl det som måste hända för att någon redaktion skall överväga ett byte. det mest markanta som hänt på senare år är nog den höga isokapacitet som många modeller fått, det ledde till att många fler bilder under dåliga ljusförhållande kunde tas, Nikons fina jpeg-bilder direkt hur kameran, klara för leverans på ögonblicket, är nog en fördel i dagens samhälle, där allting måste gå supersnabbt.
Vi får nog försöka och glömma Sonys enorma massutgivande av instegskameror med gamla ccd-sensorer, omdesignade hit och dit och jag vet inte vad, finessutbytet på dessa modeller var ju också synnerligen magert. Inte tusan har dessa modeller gynnat sony. Men nu ser jag ljuset i mörkret när sony bytt riktning, Nexarna och nya A33/55 dslr:n A580 hittar nog sina kunder men kan den mäta sig med Pentax K-r som tydlingen har överflöd av finesser. A77 kommer nog att följas av en A99-FF med en supersökare, 3,5 tums monitor, och minst 30 korslagda AF.punkter, 10b/s är nog bara första läget på den modellen, den kommer att ta så snabba bildserier att det samtidigt är som en film.
//Bengt.
Vi får nog försöka och glömma Sonys enorma massutgivande av instegskameror med gamla ccd-sensorer, omdesignade hit och dit och jag vet inte vad, finessutbytet på dessa modeller var ju också synnerligen magert. Inte tusan har dessa modeller gynnat sony. Men nu ser jag ljuset i mörkret när sony bytt riktning, Nexarna och nya A33/55 dslr:n A580 hittar nog sina kunder men kan den mäta sig med Pentax K-r som tydlingen har överflöd av finesser. A77 kommer nog att följas av en A99-FF med en supersökare, 3,5 tums monitor, och minst 30 korslagda AF.punkter, 10b/s är nog bara första läget på den modellen, den kommer att ta så snabba bildserier att det samtidigt är som en film.
//Bengt.