Bengf
Aktiv medlem
Det finns väl två sätt att se på den saken. Sony valde att i A100 satsa på detaljåtergivning och prioriterade ned brusstädning (som ju alltid sker på detaljåtergivningens bekostnad. Det Sony dock missat var att marknaden är och var brusneurotisk. Det spelade ingen roll att A100 skiner på basiso när alla tittade i andra ändan.
Skall man vara ärlig så valde nog inte Sony, utan man hade inget annat val. Dom levererade vad dom hade kunskap om då. A700 var inte heller någon brusmästare som kom 2 år senare, så vad gjorde dom under dom 2 åren, har Sony jobbat på en avlägsen undangömd ö. man kan faktiskt undra. fortfarande släpper dom inget eget Raw-program som är värt namnet, varför.
Samtidigt med A900 kom Canons MK2:a brusmängden i jpeg var betydligt bättre i MK2:an.
Det var inte roligt som Sonyvän att läsa om hur världens testare såg på A900:ans bruskapacitet. en del var snälla och sa att upp till iso 400 är den jätte bra, så har man inte behov av mera så är den ett bra köp. Mk2:an därimot kunde man skriva ut A3+ bilder med iso 6400. Jo nu mera fins exsterna program till sony som är bra, men även MK2 har väl också fått bättre. Olympus har haft EVF några år med 1440 upplösning, är jag dum då om jag förväntade mig en klart högre upplösning i A55, där det då märkligt nog visade sig att A55 inte fick med 1440 ens utan bara 1100 av någon anledning, varför.
Men det är tydlingen mycket kostsamt enligt Joakim, att få till allt vad gäller brusredusering, och mikrolinser, tydlingen är EVF:en också en kostsam historia, för att inte tala om magnesium.
Men hur i hela friden kan 7D:hus säljas för 13000Kr den kameran har ju allt, 100% sökare som är superdyrt enligt experter, den slänger iväg 18mp med 8b/sek och 19st korspunkter, superdyrt att konstruera, den är vädertätad så man kan använda den att ro långdrag med, kostsam historia.
Kan någon på denna jord förklara hur den kan säljas för 13000Kr, undrar om ens joakim kan.
Vänl./Bengt
/Bengt.
Senast ändrad: