Egentligen är det inte så svårt med prylar. Jag har själv varit där, men för ett år sedan gav mig själv en eftertankens käftsmäll (för 54637475 gången
) i denna fråga. Frågade mig själv allvarligt om den eller den prylen skulle tillföra något i mitt bildskapande.
Denna gång lyckades jag och jag har "hållit" mig sedan dess. Hur länge det håller vet varken jag eller min plånbok.
Tyvärr är det bara du som kan svara på din fråga. Efter att skaffat en 36 mp D800 har den tillfört mitt bildkapande en hel del, men icke desto mindre hittar jag en massa exempel som jag fixat lika bra med NEX-7 och en del E-gluggar kombinerat med andra gluggar och adapter.
Självklart ställer köpdjävulen till det i hjärnan fortfarande och visst presterar D800 bättre, men jag tror att har man som du gjort, ställt frågan så finns ett bakomliggande tvivel som du nog måste ta på allvar och besvara ärligt inför dig själv.
Men utifrån sett så visst tror jag att en A7r skulle tillföra ditt plåtande en hel del, men du måste känna det själv.
Fina sv/v bilder förresten!
Mvh//Lennart
Edit: Fast måste i snanningens namn tillägga att hade jag inte mina nuvarande kameror och objektiv så skulle jag i dagsläget nog skaffat en A7r OM det just nu funnits ett större utbud på E-gluggar som tecknade ut hela formatet. Litet och lätt.