janne_145
Aktiv medlem
vi får se vad som kommer mer http://www.sonyalpharumors.com/the-...p-15-lenses-will-be-launched-until-late-2015/
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänkte på samma sak, men tror att de valt att inte göra så (när det gäller seriebildshastighet). Inte pga några tekniska problem - det vore i princip enkelt att fixa, men då skulle de ha behövt sätta in betydligt dyrare slutare, vassare processor etc, och detta då för, som du menar, ett litet användningsområde utnyttjat av ett fåtal.---
Men: Borde det inte kunna fungera snabbare med A-objektiv + den nya SLT-adaptern? Då har man ju en separat AF-lösning och kan strunta i den sensorbaserade. Nå, det visar väl sig, och jag tror ändå inte hög framerate är en avgörande faktor för de här kamerorna.
Jag är nog benägen att hålla med Gunnar här: Det är ingen märklig begränsning sett till hur tekniken ser ut i dagsläget. Sett till vad jag uppfattar som kamerornas målgrupp känns det inte heller som någon speciellt viktig begränsning.
Men: Borde det inte kunna fungera snabbare med A-objektiv + den nya SLT-adaptern? Då har man ju en separat AF-lösning och kan strunta i den sensorbaserade. Nå, det visar väl sig, och jag tror ändå inte hög framerate är en avgörande faktor för de här kamerorna.
Däremot borde AF-hastigheten kunna bli betydligt högre genom de separata AF-sensorerna i LA-EA4-adaptern. Hoppas jag. Har själv aldrig använt någon LA-EA2 till min NEX, men med den ska ju fokuseringshastigheten med NEX bli lika hög som med A55, vad jag vet.
.
Sten-Åke skrev ju i texten du citerar att Canon och Nikon inte har stabilisering i alla objektiv
Jag tycker personligen att det är bra med stabilisering också på kortare brännvidder, även om det oftast gör mer nytta på teleobjektiv.
Sten-Åke skrev ju i texten du citerar att Canon och Nikon inte har stabilisering i alla objektiv
Jag tycker personligen att det är bra med stabilisering också på kortare brännvidder, även om det oftast gör mer nytta på teleobjektiv.
Eller RX1/RX1R med centralslutare.---
Faktum är att det som jag ser som mest negativt är slutarljudet, ingen streetkamera precis. Man får hålla sig till Fuji och centralslutare..
Nej, de kan inte vara av samma typ. De 102 PDAF-sensorerna på A99:ans bildsensor kan inte arbeta självständigt, de behöver hjälp av åtminstone någon av dess 19 separata AF-sensorer.---
Som förväntat är sensor PDAF:en i a7 av samma typ som i a99.
---
Ryktena om att SLT ska kunna ersättas med PDAF On-board-sensor bekymrar även mig. Jag har svårt att tro att den tekniken skulle vara framme där än, om den ens någonsin kommer dit (till snabb följande AF i dåligt ljus).---
Det lugnar tyvärr inte nerverna beträffande ryktena om att A-mount ska bli spegellöst härnäst.
---
Eller RX1/RX1R med centralslutare.
Nej, de kan inte vara av samma typ. De 102 PDAF-sensorerna på A99:ans bildsensor kan inte arbeta självständigt, de behöver hjälp av åtminstone någon av dess 19 separata AF-sensorer.
Ryktena om att SLT ska kunna ersättas med PDAF On-board-sensor bekymrar även mig. Jag har svårt att tro att den tekniken skulle vara framme där än, om den ens någonsin kommer dit (till snabb följande AF i dåligt ljus).
Det PDAF On-board-sensor-system som Canon har har satt in i 70D är ju mycket långt ifrån att kunna ersätta konventionella separata PDAF-plattor.
Men Sony har väl inte själva sagt att SLT ska skrotas, det är bara rykten vad jag vet.
.
Så trevligt - gissar dock att de är lika stora som de till tjockkamerorna
Ja, men jag fick alldeles för kort tid på mig. Ska förstås prova mer sedan. Men ifall inte någonting var galet inställt, så var liveview-AF:en på den 70D jag fick prova inte jämförbar med dess vanliga PDAF-system.Är 70Ds af långtifrån separata?
Det är ju det som de inte är!!! I princip lina bra ju.
Har du provat 70D?
---
Knappast dyrare slutare. Den som sitter i klarar ju 5 bilder per sekund.Jag tänkte på samma sak, men tror att de valt att inte göra så (när det gäller seriebildshastighet). Inte pga några tekniska problem - det vore i princip enkelt att fixa, men då skulle de ha behövt sätta in betydligt dyrare slutare, vassare processor etc, och detta då för, som du menar, ett litet användningsområde utnyttjat av ett fåtal.
Ja, men jag fick alldeles för kort tid på mig. Ska förstås prova mer sedan. Men ifall jag inte någonting var galet inställt, så var liveview-AF:en på den 70D jag fick prova inte jämförbar med dess vanliga PDAF-system.
Och ifall de båda systemen skulle vara i princip lika bra som du påstår, varför har Canon då inte slängt ut den separata PDAF-modulen? Och sekundärspegeln? Skulle ju spara kulor, och de skulle slippa AF-justeringar och BF/FF-problem.
Och vad menar du med "i princip" lika bra?
.
Och ifall de båda systemen skulle vara i princip lika bra som du påstår, varför har Canon då inte slängt ut den separata PDAF-modulen? Och sekundärspegeln? Skulle ju spara kulor, och de skulle slippa AF-justeringar och BF/FF-problem.
Jag upplevde inte att det var bara en liten skillnad när jag provade, med reservation för att tiden var alldeles för kort, som sagt. Får prova mer sedan.---
Den lilla skillnad i snabbhet som finns just nu ...
---
Det är nog samma objektiv med ny fattning. Förmodligen ingen bländarkoppling i FE-fattning heller, så det är manuell nerbländning som gäller.