avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
Jag upplevde inte att det var bara en liten skillnad när jag provade, med reservation för att tiden var alldeles för kort, som sagt. Får prova mer sedan.
Men får jag fråga dig rakt ut - antag att det kommer en spegellös A78 från Sony med ett PDAF On-board-sensor system med samma prestanda som 70D nu ger i AF-läge, varken bättre eller sämre. Skulle du vara helt nöjd då? Eller skulle det bli de vanliga förbannelserna över Sonys oduglighet...
Då svarar jag dig rakt ut!
Vad sjutton är det med dig egentligen och vad är det du hänger upp dig på?
Vad då de vanliga förbannelserna över Sonys oduglighet?
När Sony gör nåt som jag tycker är bra säger jag det. Som jag t.ex. tycker om A77 A7r. Vad har jag sagt för negativt den här gången då?
När Sony gör något dåligt, som t.ex. att stoppa in massa fokuspunkter på sensorn i A99 som igenefterfrågat och som försämrar lågjusprestandan, eller förstör det fina blixtprotokollet, eller sänker fps-hastigheten till hälften också utan anledning , ja då säger jag att jag tycker det.
När Canon gör något som jag tycker är kass, som t.ex 650D som de innan så att den skulle vara bättre än föregångaren, men är sämre, eller när de lanserar 1Dx och sen inte levererar på mer än ett år så säger jag att jag ,tycker det är dåligt.
När Canon gör något som är bra, som t.ex. sensor-pdaf i 70D så säger jag att jag tycker det är bra.
När Nikon gör bra grejer som t.ex. deras helt outstanding blixtsystem CLS, så säger jag att jag tycker det. När Nikon gör got ruttet, som t.ex. hanteringen av sina D600-kunder genom att låtsas om att det inte finns ett problem i den kameran och sedan släppa D610. Ja, då säger jag att jag tycker det är kass.
Alltså, jag säger insikt om vad jag tycker är bra och vad jag tycker är dåligt oavsett vilket märke det är på prylarna. Jag har inte grå intressen i von tillverkare, utan är en kräsen kund. Väljer det som jag tycker är bra. När det ändras väljer jag nåt annat.
Jag har inga problem med det och tittar man historiskt här på FS så finns det åtskilligt gott som jag har sagt om Sony, som misstolkades att jag skulle säga så för att det var Sony, vilket det inte var.
Nu har du ytterligare en gång nyligen i den här tråden sagt att jag inte "igen" skulle ha orimliga förväntningar. Jag retar mig lite på det för att jag har tom ytterligare en gång förklarat vilka förväntningar jag hade på A99 som definitivt inte var orimliga och frågat dig massor med gånger vad som är så orimligt att den skulle vara lika snabb som sitt 10000 billigare syskon trots samma datamängd och inga rörliga delar utan istället bara vara hälften så snabb och lite annat.
Nä, jag skriver vad jag tycker oavsett märke. Det känns riktigt bra, prova vetja.
I det här fallet med A77 / A7r så tycker jag att Sony gjort något alldeles enastående! Så jädra coola och superbra kameror som ingen annan kommer i närheten av. Visst har de kompromissat med en del saker så de är inte fulländade, men ändå överlägset allt annat. Rockar fett helt enkelt (betyder att man tycker det är bra som vi i den inga generationen, vilken jag befinner mig i den yttersta kanten av..., uttrycker sig).
/Mats