Annons

Sommarjobb?

Produkter
(logga in för att koppla)

IsabelleL

Ny medlem
Är det någon som har någon aning om det finns möjlighet att få ett sommarjobb hos en fotograf? Eller är det väldigt svårt?

// Isabelle
 
Hur gammal är du? Hur mycket erfarenhet har du? Vart bor du? Vilka tider kan du sommarjobba? Har du körkort? Jag skulle gissa att du skulle kunna få ett sommarjobb hos en studio om du inte har så mycket krav på arbetstider eller lön. Eller om du kan få lite frilansuppdrag för en lokaltidning, men då krävs ju utrustning som klarar det.

EDIT: såg att du var 17 år och bor i Stockholm. (och har troligtvis inte körkort)
 
Senast ändrad:
Jag går andra året gymnasiet så jag har A och B kursen i foto plus ett brinnande intresse. Jag fotar med en D90 och har ett Tamron 18-200 och ett Nikkor 50. Har fotat mycket i studio så jag kan grundläggande ljussättning och så.
Kan egentligen jobba när som helst mellan mitten av juni till mitten av augusti och arbetstider bryr jag mig inte riktigt om.
 
Gå till lite olika studios i runt Stockholm och presentera dig personligen. Berätta vem du är och vad du kan. Lämna ett cv/visitkort och hoppas att de hör av sig. Förhoppningsvis så kommer någon vilja ha dig som studio-assistent eller liknande. Ring eller maila inte, gå dit och skaka hand.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.