Annons

Snyggt!

Produkter
(logga in för att koppla)

stenback

Aktiv medlem
Gillar den nya looken!

Har inte hunnit testa så mycket än, men
min första reaktion efter en reload var
i alla fall wow.....

// Danne
 
Tack

"A work in progress..." Det kommer mer under aftonen, och det kan bli lite tokigt under tiden.
 
Ny look

Jepp nu rullar vi som sagt ut ny design. Det innebär att problem kan dyka upp, ha överseende så är vi snart i hamn med allt. Detaljer kommer slipas allteftersom.

I stora drag har vi gjort en breddning av sajten, byggt en ny meny, ny bildbanner och slipat till index. Tanken är att bygga större, tydligare och enklare men också mer inspirerande med större bilder och låta den nya färgblandningen lyfta fram bilderna mer. Vi jobbar vidare så mer nytt kommer..
 
Det var bättre förr. *skojar*

Anar att större bilder på första-klicket efter tumnageln är på "G"...
 
Så snyggt! Och så funktionellt!

Tänk att det gamla fräscha så plötsligt blev mossigt...
 
Jag har arbetat som grafiker i över fyrtiofem år varav de sista 7-8 åren med internet lösningar för företag och organisationer. I början när internet kom ville alla ha med så mycket "lullul" som möjligt, det skulle blinka och färger skulle poppa upp hipp som happ.
Jag däremot har alltid försökt att göra min grafik så ren och klar som möjligt plus lättnavigerat...
Eftersom jag numera är "senior citizen" så är jag här rotar runt många gånger varje dag ...och därför så måste jag då naturligtvis ge massor av plus för nya design.
 
Jag tycker den nya designen känns snygg. Dock gillar jag inte det nya sättet bilderna visas på. Jag vill gärna ha info om bilden direkt när jag öppnar den.
 
Jag tycker också det ser mycket snyggt ut...eller, det skulle kunna göra det! Jag gillar faktiskt inte att bakgrunden till alla redaktionella sidor är vitt och det runt om kring är grått. Jag hoppas detta bara är ett tillfälligt fel, alternativt att det är en inställningsfråga (ja, teknisk sådan).

Skräckexempel blir det när en fotograf i fråga har angett svart bakgrund (se nedan). Svart möter vit möter ljusgrå möter grå? *brrr* Och sedan blinkande annonser mittemellan (alla blockades utom stillastående Imagedesk, kudos till dem).

Men jag hoppas att detta är "störningar [som] kan förekomma"
 

Bilagor

  • clipboard01.jpg
    clipboard01.jpg
    8.4 KB · Visningar: 1,391
Fint och trevligt med ngt nytt ;) !

MEn en sak ser jAg som ett stort minus. Det är i bildkritiken när man kollar in en bild. Där måste man flaxa runt inom olika/flera kategorier för att få den info,n man tidigare blev serverad direkt vid bilden.
Visst, det är fint när fotot visas renare och friare från sånt tjaffs som utrustning och andras kommentarer etc men är det en förbättring med dessa flikar? Nej det var bättre förr ang. Om jag i en sväng orkade 50bilder tidigare så blir det kanske 35 nu, eftersom det kommer att gå tröögare.

En annan uppenbart ledsam sak är ju all reklam. Men det kanske inte hade existerat ngn fotosida utan den och då är det väl ok.

Kom ihåg också att inte låta fotosidan bli mörkare. Jag vet att det är fler än jag som har migrän och annat som triggas av kontrasterna på många webbsidor. Jag kan tex. inte ens läsa 2min på http://dpreview.com/ innan jag måste lägga mig ned och starta rehabilitering.. ett par tabletter och halva dagen förstörd.

Bra att ni tänker nytt och att ni fokuserar på bilder. Gillas !

MVH Niclas,
 
Senast ändrad:
Det är bra feedback Niclas, vi kommer att utvärdera hur flikarna fungerar och sen se hur vi går vidare. Negativ text som på dpreview lovar jag dig att vi aldrig kommer skaffa oss :)
 
Niclas jag håller med dig om mycket!

Angående flikarna startade Elmfeldt en egen tråd om det. Det finns en länk på föregående sida.
 
Mycket snygg design!
Men jag gillar inte flikarna vid bildvisningen plus valet av bakgrundsfärg borde kunna väljas som standard på alla bilder. Blir lite drygt att redigera 200bilder!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.