Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snyggt!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag hittade problemet med sökrutan på IE7 (för den intresserade: sätt inte "background:none;" på ett inputfält för då låser det sig)
 
Centrerad sida?

Det finns möjligen inte en chans att sajten kommer att centreras på sidan?

De som kör hög eller extremt hög upplösning får därmed en trevligare upplevelse genom att slippa "titta till vänster" hela tiden och alla andra märker ingen större skillnad.

För det blir ett väldigt stort svart hav till höger vid höga upplösningar.
 

Bilagor

  • centrera.jpg
    centrera.jpg
    39.8 KB · Visningar: 237
Re: Centrerad sida?

Svedlund skrev:
Det finns möjligen inte en chans att sajten kommer att centreras på sidan?

De som kör hög eller extremt hög upplösning får därmed en trevligare upplevelse genom att slippa "titta till vänster" hela tiden och alla andra märker ingen större skillnad.

För det blir ett väldigt stort svart hav till höger vid höga upplösningar.

JA! Det har jag önskat länge. Förstår inte logiken med vänsterställningen (förklara gärna den som vet).

Pia
 
Vi hade faktiskt det som skiss. Vet inte varför vi inte slog till. Vi får diskutera det där igen och om det finns några användbarhetsnackdelar.
 
L Nilsson skrev:
...har samma problem som Magnus...

Samma här. Kör Ubuntu med FF och sidorna är så gott som oanvändbara.
Liksom Magnus har jag AMD64 men med en 32-bitarsvariant av Ubuntu, för att kunna köra bl a Flash.

Jag informerar gärna bugletare om versioner o så om det behövs, är dock vid "fel" dator just nu.
 
Det här var snyggt tycker jag. Den förra layouten kändes för trång, så det här är en förbättring åt rätt håll.
 
gör "kategorierna" osynliga

Vet inte om det hör hit, men jag hade hoppats att ny bilddesign också skulle innebära förändring när det gäller detta: När man klickar in sig för att se på nya bilder, möts man alltid av en stapel med olika kategorier, dessa kan man klicka bort med hjälp av "Dölj" länken.

Jag tycker det borde vara tvärtom, dvs att endast "Visa kategorier" länken syns i ett hörn och alltså att default läget skulle vara att de olika kategorierna från början är dolda.

Första gången man kommer till fotosidan.se är det nog en fördel av att få känna till och kunna se alla dessa olika kategorier. Men därefter vet man och vill inte hålla på och klicka på "Dölj" länken varje gång man tittar på nya bilder. (Man måste förstås inte klicka på "dölj" länken nu heller, men det blir på olika sätt smidigare då.)
 
På så vis, nåja, men nu är vi i alla fall tre som reagerar på detta ständiga irritationsmoment, vi kanske skulle bilda en klubb eller nånting....
 
elmfeldt skrev:
Förmodligen kör du Linux. Se länkning till tråd om det ovan.

Bara en bekräftelse. Nu kör jag XP och allt är helt ok.

Om det hjälper ...

www.scandinavianphoto.se är, om möjligt, ännu segare och mer hackigt än www.fotosidan.se när jag kör Linux.

Jag har precis testat. Scandinavianphoto är också ok under XP.

Något har ni gemensamt vad gäller att sänka Linux. Det är synd, för jag använder nästan aldrig XP.

Skulle vara nyfiken att veta om Mac OS/X uppvisar några problem (det är också unix).

Daniel
 
Re: Centrerad sida?

Svedlund skrev:
Det finns möjligen inte en chans att sajten kommer att centreras på sidan?

De som kör hög eller extremt hög upplösning får därmed en trevligare upplevelse genom att slippa "titta till vänster" hela tiden och alla andra märker ingen större skillnad.

För det blir ett väldigt stort svart hav till höger vid höga upplösningar.

Jag håller med. Med 1920*1200 upplösning så blir det väldigt mycket vänster... även om jag sällan kör i maximerat fönster.

När jag gjorde om designen på min egen hemsida hade jag bl.a. detta i åtanke och gjorde därför en centrerad design med variabel bredd beroende på textstorleken (em-baserade mått för den som vet vad det är).
 
Läckert!
Jag saknar dock möjligheten att välja bakgrundsfärg när jag tittar på bilder.
Sen kan jag känna att de tre flikarna när man tittar på andras bilder, kan kännas lite onödiga. Det var överskådligare förr.
 
Saknar också möjligheten att kunna välja en annan bakgrundsfärg. Idén med att fotografen styr i ett första läge är bra, men varför inte ha möjligheten att ändra sedan?
 
Dumpa kategorilistan

Vill bara puffa för att listan med kategorier inte ska synas som några här har påpekat. En drop-down tar mindre plats och skulle kunna vara ett alternativ. Tas listan bort kan oxå tumnaglarna göras större.... (Något som jag har tjatat om länge)

//Mattsen
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.