Annons

Snyggt!

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad har ni gjort! Fotosidan är i stort sett oanvändar idag den 12 juni kl 10:30. Allt sidrullande kräver numer 100% processorbelastning på min AMD64. Bara att rulla ned denna sida med inlägg tog uppåt en halv minut! Någonting i sidkoden är riktigt seriöst fel och gör hela siten till en pina att besöka.
 
Du är först med att rapportera prestandaproblem. Vi får kika. Vad kör du för webbläsare och operativsystem? Vad är en AMD64 för dator?
 
Att sidrullande drar CPU tyder ju på någon seriös bugg i webbläsaren. Vad den kan triggas av vette fåglarna - inget stort har händrats; samma flashannonser som igår, samma menysystem, Testa gärna med en annan webbläsare så vi vet om det är just den.
 
Liten bugg jag hittade.

När man klickar på en bild i pooler och därefter klickar på Mer Info. Klickar man sen på Fotografen så hamnar man i sin egen profil om man är inloggad. Annars till inloggnings rutan.
 
clindh skrev:
Att sidrullande drar CPU tyder ju på någon seriös bugg i webbläsaren. Vad den kan triggas av vette fåglarna - inget stort har händrats; samma flashannonser som igår, samma menysystem, Testa gärna med en annan webbläsare så vi vet om det är just den.

Jag vet nu.

Det är något av flash-eländet på sidan som ställer till det. Jag skriver nu detta från mitt gamla OS (Slamd64) där jag inte har flash (flash finns överhuvudtaget inte för ett 64-bitars GNU-system). Så problemet lär nog försvinna i mitt nya system om jag bara blockar alla anonser från fotosidan.se.
 
steelneck skrev:
Jag vet nu.
Sorry det var fel. Jag provade att helt sonika ta bort flash-plugin:en och göra ett nytt besök, problemet kvarstår. Firefox "Error Console" rapporterar däremot en stor mängd fel och varningar i fotosidans CSS-kod, så då provade jag att se sidan utan CSS - vips, sidan scrollar fint. Men utan CSS så ser givetvis allt bedrövligt ut. David Elmfeldt har fått listan på fel o varningar av mig.

Det är alltså min Firefox 2.0 som inte fixar sidan, kanske beroende på en kombination av fel som får sidan att falera, saker som annars skulle fungera om inte kodfelen samtidigt var närvarande.
 
Hej
Jag har samma problem som Magnus, det är en pina att besöka sidan ,kör med Firefox /Linux
jag har varit nöjd förut med upplägget o snabbheten
/Lennart
 
Jag märkte inga problem med Firefox.

Men däremot får jag inga bilder i den övre ramen där Fotosidan.se står när jag använder IE7, det får jag med Firefox. Hur kommer det sig?
 
Jag tycker att indraget på vänster sida är lite för litet, framförallt under forumdelen (t.ex. när man listar senaste foruminlägg), har inte kollat på några andra delar av sidan så hur de ser ut vet jag inte.

Ramen/texten (beroende på var man befinner sig) är liksom för nära vänsterkanten, detta blir lätt stökigt då ögonen fixeras på det man själv har bakom webbläsaren, eller skrivbordsbakgrunden för den delen.

Inläggen är jättelätt att läsa för de har detta indrag av ramen.
 
En lite irriterande sak. Varför är alla rader i bildkommetnarerna understrukna? Ser bara rörigt ut, tycker jag.

Annars har den potential den nya layouten :)!
 
Jag skulle vilja passa på att ännu en gång önska att menyn med motivkategorier skulle vara valbar om man vill ha den framme eller ej. Jag vill se alla kategorier och måste alltid klicka bort den.

Den här menyn alltså:
 

Bilagor

  • meny.jpg
    meny.jpg
    83.8 KB · Visningar: 330
Så här illa ser det ut på min skärm...

Spalten har hamnat långt ner till vänster?

//m.bucht
 

Bilagor

  • namnlöst-2.jpg
    namnlöst-2.jpg
    7.6 KB · Visningar: 328
Förutom att jag gillar vad jag ser här så har jag en fråga om något som alltid irriterat mig när jag öppnar FS och snabbt vill gå in via en undermeny. Varför måste undermenyerna laddas upp sist av allt. Jag vill helst bara snabbt gå vidare och är inte alltid intresserad av vad som står på förstasidan ink. reklamen.
Alla sitter inte på supersnabbt internet.
Vet inte, det kanske bara är jag som har en "afrika-lina". LOL
 
Är det verkliken bara jag som tycker designen är rörig nu på grund av färgblandningarna (se inlägget tidigare i tråden). Jag tycker det ser riktigt galet ut. Eller ta exemplet när man gör en sökning och väntar på resultatet (se nedan). För mig ser det så klumpigt ut med den vita reklangeln i havet av det mörkgråa.

Ja, jag ska sluta tjata efter det här, men jag trodde inte jag skulle vara så här ensam på ett fotoforum med så många grafiskt intresserade. =)
 

Bilagor

  • clipboard02.jpg
    clipboard02.jpg
    2 KB · Visningar: 289
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.