Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skyddsplast bubblor

Produkter
(logga in för att koppla)

Naemi77

Aktiv medlem
Har alltid undrat...Hur lyckas man med att fästa en skyddsplast på lcd skärmar utan att det blir bubblor :S?????

Brukar följa med en bruksanvisning till plasten där det står. Annars så brukar man inte lyckas utan bubblor, men de flesta försvinner efter ett par veckors användande.

Jag har köpt skärmskydd till iPhone som jag klippt till min 3" skärm

lite vätska på skärmen och på med filmen, lätt skrapning, voila som fransmannen skulle ha sagt

INGA BUBBLOR

Jag har jobbat mycket med att sätta solfilm tidigare, samma princip här.

Ta ett glas vatten och tillsätt några droppar diskmedel.
Doppa hela skyddsarket i vattnet och lägg det på displayen.
Börja och tryck i mitten och dra sedan bubblorna utåt kanterna, som en solfjäder ungefär.

Får man bubblor när man torrmonterar försvinner de inte.
Det är inte alls svårt, man kan få en liten "dimeffekt" men den förvinner efter några dagar.

Lycka till.

MVH Julle.

Jag har jobbat mycket med att sätta solfilm tidigare, samma princip här.

Ta ett glas vatten och tillsätt några droppar diskmedel.
Doppa hela skyddsarket i vattnet och lägg det på displayen.
Börja och tryck i mitten och dra sedan bubblorna utåt kanterna, som en solfjäder ungefär.

Får man bubblor när man torrmonterar försvinner de inte.
Det är inte alls svårt, man kan få en liten "dimeffekt" men den förvinner efter några dagar.

Lycka till.

MVH Julle.

tack för tipset, det skall jag prova :) Konstigt att det inte står nått om detta på paketet...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar