Annons

Skum säljare på tradera

Produkter
(logga in för att koppla)

Comanche

Aktiv medlem
Jag vet inte om det här är rätt plats att fråga det här men testar.

Jo, jag har budat på ett objektiv på tradera, men sen kom jag på en fråga att ställa till säljaren. Han svarade med en rätt skum svar och därefter stängde av chatten. Visste inte ens att man kunde göra så, stänga av chatten. Aja

Men han bor i Tyresö också och det är ju inte långt från mig men nu kan jag inte ens fråga om jag kan komma och hämta heller, istället för att posta.

Men ändå rätt skumt att bara stänga av chatten speciellt när det står i alla hans annonser att man kan ställa frågor om vad det än är man undrar över....

Hade ni dragit tillbaka budet?
 
Du kan kolla hans feedback, vad han säljer just nu samt hans tidigare auktioner och hur länge han varit på Tradera och få lite mer kött på benen innan du fattar ett beslut.
Men visst är det konstigt att han stängde av chatten, det ger inte bra vibrationer.
 
Vinner du objektivet så är det bara att åka hem till honom och kolla så att allt är OK, annars avstå och anmäl till Tradera. Du kan även kontakta Tradera om du är misstänksam.
 
Ställ en fråga i någon av hans andra annonser (om det finns) om varför han stängde av chatten.
 
Säljaren har just nu 2095 annonser på Tradera och har sålt på Tradera sedan oktober 2011. Jag hade nog kunnat köpa från honom.
Jag kan inte uttala mig om objektivet som du lagt bud på eftersom jag inte har någon kunskap om det.
 
Säljaren har just nu 2095 annonser på Tradera och har sålt på Tradera sedan oktober 2011. Jag hade nog kunnat köpa från honom.
Jag kan inte uttala mig om objektivet som du lagt bud på eftersom jag inte har någon kunskap om det.
Jo det är runt 11 sidor lång katalog om jag minns det rätt. Men oron kommer också från att det är en väldigt mixad katalog av olika grejer, inte som att han endast säljer kameraprylar, då hade jag kunnat lita mer på hans ord.

Men ska ringa honom imon och se vad han säger om jag kan åka dit
 
Det enda konstiga är väl att han har så många annonser.

Med den mängden är det nog orimligt att besvara frågor, ta emot köpare hemma osv. Han säljer nog allt vad han kommer över billigt, och så vill han ha så lite jobb som möjligt med varje försäljning. Det är nog läge att betala frakten. Jag skulle kunna sätta en del på att han är ute efter lättförtjänta pengar, inte ute efter att lura någon.
 
Jag säljer en stor mängd artiklar på Tradera - det är en del av mitt jobb. Om man får frågor efter auktionen är slut blir det lite jobbigt. Köpet är bindande och frågor bör ställas innan man bjuder. Kanske därför säljaren agerar så.
 
Jag säljer en stor mängd artiklar på Tradera - det är en del av mitt jobb. Om man får frågor efter auktionen är slut blir det lite jobbigt. Köpet är bindande och frågor bör ställas innan man bjuder. Kanske därför säljaren agerar så.
Nja, auktionen var inte avslutad när tråden startades. Däremot bör man kanske fråga först och lägga bud sedan, om svaren är av avgörande betydelse för om man är intresserad eller inte.

Vad jag kan se så har han inga annonser ute och endast 10 omdömen.
Du tittar på frågeställarens och inte säljarens användare.
 
Får man inte hämta o betala på plats o han dessutom stängde av chattfunktionen innan annonsen var slut så behöver man väl knappast vara hjärnkirurg för o förstå att det bör man nog låta bli 🙄
 
Jag säljer en stor mängd artiklar på Tradera - det är en del av mitt jobb. Om man får frågor efter auktionen är slut blir det lite jobbigt. Köpet är bindande och frågor bör ställas innan man bjuder. Kanske därför säljaren agerar så.
Jag ställde mina frågor innan budgivningen var över. Han stängde av chatten två dagar innan det var över.
 
Han svarar inte när jag ringer, svarar inte på sms heller. Har kontaktat tradera som säger att jag inte är tvungen att fullfölja köpet.
 
Får man inte hämta o betala på plats o han dessutom stängde av chattfunktionen innan annonsen var slut så behöver man väl knappast vara hjärnkirurg för o förstå att det bör man nog låta bli 🙄
Samtidigt har säljaren runt 3000 omdömen, varav 648 det senaste året (7 negativa) och har varit registrerad i nästan tio år. För den som säljer mycket kan det bli rätt besvärligt om många ska hämta på plats, rent krasst sett, så det är inte helt ovanligt att avhämtning inte finns som alternativ hos dessa. Huruvida det sedan går att lösa på en direkt fråga kanske kan variera.

Att fimpa chatten utan motivering är dock inte särskilt snyggt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.