atotowi
Aktiv medlem
jag skall ta ner macrot
Jag drar till Ystad.
Och jag ska packa ner kameran och QP-kortet i Velocityn för att ta lite bilder och skapa en profil
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jag skall ta ner macrot
Jag drar till Ystad.
I nuläget stödjer vi enbart Adobe-profiler (.dcp). I nästa version blir det även stöd för icc till exvis Capture One.
.....
Lars
vad gör man när en färgprofil är sådan att den ändrar sig med nivåerna, dvs dels att den ligger för högt i mättnad samt att den ändrar färg med nivåskilnad se översta bild och höger , se även tidigare exempel med orange kjol och dessa två exempel (du har rawfilen)Bättre på webben, där kan du också ta hem de makron som gör att du kan styra bildens färgmättnad som du vill.
Stefan
vad gör man när en färgprofil är sådan att den ändrar sig med nivåerna, dvs dels att den ligger för högt i mättnad samt att den ändrar färg med nivåskilnad se översta bild och höger , se även tidigare exempel med orange kjol och dessa två exempel (du har rawfilen)
Min dagsljusprofil till vänster adobe standard till höger .
Eller om gult vandrar i väg mot rött
i nedre bilden är adobe standard till vänster och min dagsljusprofil till höger
Uppdateringar till programmet kommer ganska tätt just nu, så det är alltid bra att kolla så att man har den senaste versionen...
Jag har använt Mac versionen men lyckas dåligt med att få till en profil för 5D mk1...
Har skickat frågan till QPCard, Får se om det är jag som inte gör rätt....
Nu ligger min test på olika profilskaparprogram uppe på http://www.sfoto.se/teknik/farghantering-kalibrering-och-utskrifter/kalibrera-din-kamera
Stefan
Eller hur.Multiplattformsutveckling är ju alltid kul (säger dom...)
Säger inte felmeddelande något mer? Jag kör själv på en av datorerna W7 32, och där tar en D3x-fil ca 4s med en Athlon X2 4000 och 4G minne. En D90/50D/D700 tar ca 2-3s.
Kända saker just nu i win-programmet (fel bara i vissa windows-system):
*Previewbilden byts inte ut när man laddar en ny råfil. Detta kan dessutom betyda att profilen görs efter förra filen... (?)
*Previewbilden dyker inte upp alls...
Problem signature:
Problem Event Name: APPCRASH
Application Name: QPmeasure.exe
Application Version: 0.0.0.0
Application Timestamp: 4d74eff9
Fault Module Name: QPmeasure.exe
Fault Module Version: 0.0.0.0
Fault Module Timestamp: 4d74eff9
Exception Code: c0000005
Exception Offset: 0002edd4
OS Version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Locale ID: 1053
Additional Information 1: 0a9e
Additional Information 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
Additional Information 3: 0a9e
Additional Information 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
Unhandled exception at 0x0129edd4 in QPmeasure.exe: 0xC0000005: Access violation reading location 0x0200fa0c.