Hopp i galen tunna
Aktiv medlem
Känns som en helt annan lyster i bilderna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Känns som en helt annan lyster i bilderna
Kör du din profil direkt när du kommer in i CR eller ställer du wb först och sen profilen?
Det spelar ingen roll för den givna ljussituationen, problemet är att lyckas få till en profil som fungerar i de flesta ljussituationer. Det blir kompromisser med alla applikationer jag testat.En sista fråga, spelar det ngn roll vart man tar foto på kortet? Sol,skugga,inomhus i befintligt ljus utan lampor?
På min skärm och med Safari ser det ut att vara rent för mycket gult i din dagsljusprofil. Syns tydligt i poliskvinnans ansikte. Syns även i strandflickans ansikte och bekräftas av siffrorna du visar.
En sista fråga, spelar det ngn roll vart man tar foto på kortet? Sol,skugga,inomhus i befintligt ljus utan lampor?
Det spelar ingen roll för den givna ljussituationen, problemet är att lyckas få till en profil som fungerar i de flesta ljussituationer. Det blir kompromisser med alla applikationer jag testat.
Jag ska testa QP-card så fort som möjligt. Jag har däremot inte kvar min 5D, så jag får väl fotografera av båda korten igen och jämföra. Dock är jag rätt säker på att det handlar om en del kompromisser även med QP-kortet, men det får jag återkomma till.du får väl testa qp card . det verkar som qp card klarar det bättre än de program du har erfarenhet av, i varje fall vad det gäller lysrörsresultet , se Stefans bilder tidigare.
Ja det ser betydligt bättre ut nu på min skärm. Tyvärr jobbar jag i princip aldrig i CMYK, så jag förstår nog inte vilka fördelar du ser med gula bilder. Jag printar mina bilder på en Epson 3800 bläckstråleskrivare via ImagePrint RIP i 16-bitars Prophoto RGB och då vill man gärna ha så stor överensstämmelse som möjligt mellan det man ser på skärmen och själva utskriften.så Alfin, nu har jag dragit ner gult lite för att du visuellt inte skall se den som för gul på din skärm , om du nu CMYK mäter den så kommer du att upptäcka att cmykvärdena fortfarande är till qp bildens fördel, dvs gult dominerar över magenta och inte tvärtom som till höger i Adobes profil där magenta dominerar över gult.
Jag hoppas att du förstår skilnaden och de fördelar detta innebär inför tryck/utskrift.