Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skall vi slopa betygen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Dom flesta bilder bör ju få medelbetyg. Andra betyg ger man ju om den sticker ut åt andra eller ena hållet. Det är inte så många bilder som är direkt usla så att man ger ett dåligt betyg.

Jag tror det är fler som hellre avstår från att kommentera än att ge dåligt betyg. Om jag inte känner någonting alls för en bild så är det svårt att skriva en rättvis kommentar, eller ge ett vettigt betyg.

/P

Jag föreslog nyss nedanstående i ett annat forum. Insåg sen att det passar bättre här.

En del gillar betyg, andra inte. Varför inte tillfredsställa båda grupperna?

Fixa följande valmöjligheter under "Personliga inställningar":
1. Röstning på mina bilder ska tillåtas/ska ej tillåtas.
2. Jag vill se/vill inte se hur folk har röstat när jag tittar på bilder i galleriet.

Då borde väl alla bli glada och nöjda...?

Sen tror jag att femgradiga skalor är fullt tillräckliga. Det kommer inte att bli enklare om man ökar till tio betygssteg. Bättre i så fall att betygsätta i fler kategorier.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar