Annons

Ska skaffa en extern hårddsik

Produkter
(logga in för att koppla)
Hårdisken i madrassen?

Vettig lösning!
Men madrassen i ett bankfack?
Citybank?

Det enda vettiga:
Kill your babies! Redusera till minimum. Ett dubbelt par "long life" CD/DVD (i en eller två madrasser) duger!

Någon med handen på hjärtat här som behöver lagra multiGig's?
Om ni beder om problem; ja, så får ni det........
 
Haraldus skrev:
Det här är början på en fil som jag döpt till Back3A_CtoK.bat och som ser till att filer kopieras från enhet C: till K:

Setlocal
echo off
:RawTifJpg
REM 1 Bildfiler typ raw, tif och jpg---------------------------------------------------------
c:
cd \
cd RAW
if not errorlevel 0 goto FEL
K:
cd \
cd RAWTEST
if not errorlevel 0 goto FEL
c:
echo
xcopy /s /d /v *.* K:
echo off
… osv

Info om kommandot xcopy kan man få om man väljer kommandotolken och vid prompten skriver help xcopy
Med denna metod så kan man exakt styra det man vill att datorn ska göra. Vill man att datorn ska öppna tusentals filer så kan man göra detta med iterationer etc.
/Harald

Hur skriver man för att öppna tex word?
 
För att starta Microsoft Word ska man köra en fil som heter Winword.exe. Om man skriver Winword.exe eller enbart Winword i en bat-fil så letar operativsystemet efter det namnet utanför batfilen. Beroende på vilken sökväg eller Path som gäller så hittas filen eller inte… Ett sätt är att, i bat-filen, flytta sig till det bibliotek där filen Winword.exe finns. (Den finns kanske under C:\Program\Office… Då använder man DOS-kommando cd som betyder change directory och hur detta används kan man få fram i operativsystemets hjälptext)
Fast varför ska man starta Word från en bat-fil? Det jag försökte beskriva är hur man kan använda kommandot xcopy med lämpliga switchar för att, på ett snyggt sätt, fixa backup av nya och ändrade filer…
/Harald
 
Haraldus skrev:
För att starta Microsoft Word ska man köra en fil som heter Winword.exe. Om man skriver Winword.exe eller enbart Winword i en bat-fil så letar operativsystemet efter det namnet utanför batfilen. Beroende på vilken sökväg eller Path som gäller så hittas filen eller inte… Ett sätt är att, i bat-filen, flytta sig till det bibliotek där filen Winword.exe finns. (Den finns kanske under C:\Program\Office… Då använder man DOS-kommando cd som betyder change directory och hur detta används kan man få fram i operativsystemets hjälptext)
Fast varför ska man starta Word från en bat-fil? Det jag försökte beskriva är hur man kan använda kommandot xcopy med lämpliga switchar för att, på ett snyggt sätt, fixa backup av nya och ändrade filer…
/Harald
Jag vill veta hur man ska få kompisars datorer att hänga sig....
Men tack för hjälpen annar. :]
 
Den här tråden har ju startats av en person som ville ha tips om hårddiskar… Om du vill ha en tråd som ska handla om hur du ska kunna sabotera andras datorer så får du väl starta en särskild tråd om detta. Om du gör det så annulleras förhoppningsvis den tråden av FS’ Adm.
/Harald
 
Haraldus skrev:
Den här tråden har ju startats av en person som ville ha tips om hårddiskar… Om du vill ha en tråd som ska handla om hur du ska kunna sabotera andras datorer så får du väl starta en särskild tråd om detta. Om du gör det så annulleras förhoppningsvis den tråden av FS’ Adm.
/Harald
Det var jag som startade dennna tråd. :p
 
Robin Gyllander skrev:
Förstörs en dator med en bat fil som öppnar 1000 notepads?
Yep, jag har 28st. kvaddade datorer hemma, alla med notepad och timglas på skärmen. Några har fått viruset H5N1 av någon anledning, så de är dubbelCP.

Jag vill gärna sälja de kvaddade burkarna, ett par laptop, det får väl bli billigt. Fast jag hörde att det finns någon som kallas bat-man, han kan visst fixa det om det beror på saker som startats av mer än 852 bat-filer.

Han fixar förresten vadsomhelst om man sett mer än 2 bat-filmer.
 
NetOnNet har en Lacie 500Gb för 995:- (hade i alla fall det för någon vecka sedan)
Har en själv låter inte alls mycket och är snabb.
 
Om man ska göra om sina canon råfiler till DNG då kan man väl lika gärna slänga canon råfilerna?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.