Annons

Ska man låta nummerplåten sitta orörd?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo, det kostar några hundralappar att visa upp sig för Harry Haffa utan den där. Men en del väljer av estetiska eller fartkameratekniska skäl att ta den risken.
 
Om man kränker en nummerplåt. Får man sitta kvar? Nä vänta nu. Om en nummerplåt kränker sittande, så ska den bort. Så är lagen, tror jag.
 
I så fall åker han dit på att han inte tagit bort bagageluckan ;-)
 
Robin Gyllander skrev:
Lite ot men jag såg en fin Ferrari 1:a maj och den hade ingen regplåt fram behöver man inte ha regplåt fram?

En kamrat, tog in en bil när han återvände från USA, eftersom han då bara hade temp/us skyltning (vissa delstater kräver inte nummer skylt fram) så tyckte han det var skönt att köra upp i natten från götet, utan tanke på trafik kameror, en polis patrul hade förstås inte varit lika kul...
 
Olsin skrev:
Då ska den ha regplåten fram. ;)

Det måste vara en motorcykel, för de har ingen regplåt fram.

Nä den får sitta på sidan också, om den stör montering av exempelvis front harv.....

Porshe och lamborghini har gjort traktorer, så vem vet....



En-cylindrig Porshe-traktor var förövrigt det första fordon jag körde, det var såååå kul, kommer aldrig att glömma.
 
Förmodligen bara en stöldbegärlig skylt med magnet, med texten "Traktor 1" eller liknande. Eller en fyrhjulig EU-moppe.
 
Men är mitt sätt att byta ut en bokstav acceptabelt? Tycker ju att det är så djävla fult med paintövermålade skyltar.
 
Robin Gyllander skrev:
Men är mitt sätt att byta ut en bokstav acceptabelt? Tycker ju att det är så djävla fult med paintövermålade skyltar.

Men varför vill ha manipulera alls? Jag förstod inte riktigt varför du inte helt enkelt kan låta skylten vara som den är.

Per.
 
perstromgren skrev:
Men varför vill ha manipulera alls? Jag förstod inte riktigt varför du inte helt enkelt kan låta skylten vara som den är.

Per.

För att vara snäll mot ägaren så ingen snor hans fina ferrari.
 
Robin Gyllander skrev:
För att vara snäll mot ägaren så ingen snor hans fina ferrari.

Menar du att tjuvarna inte har bättre och långt effektivare verktyg än att traska runt på bildsajter och leta reg-skyltar? Det trodde jag, men jag känner ju å andra sidan inga biltjuvar.

Per.
 
På tal om bilar så borde det startas en pool där vi lägger upp bilder på alla förbrytare (felparkerare) inom diplomatvärlden. Var i Sthlm i hösta o de va de j_aste vad dessa fordon fanns felparkerade i hela innerstan. De borde få sitt diplomatpass indraget och slängas ut från sverige!
 
Mattsen skrev:
På tal om bilar så borde det startas en pool där vi lägger upp bilder på alla förbrytare (felparkerare) inom diplomatvärlden. Var i Sthlm i hösta o de va de j_aste vad dessa fordon fanns felparkerade i hela innerstan. De borde få sitt diplomatpass indraget och slängas ut från sverige!

Håller fullkomligt med.
 
att man suddar ut registreringsskylten på bilder på bilar som publiceras på internet tror jag i första hand beror på att man är rädd om sin bil och inte vill att någon långfingrig person kommer och plockar med sig de ovanliga fälgarna eller binder ett rep i fronten och drar loss den samtidigt som man gör den obrukbar.(det händer).
Det tycker jag är en helt godtagbar förklaring.

Om man gör det då man säljer bilen är det ju inte speciellt svårt för en person då man talas vid på telefon att fråga efter registreringsnumret. Då är det ju upp till säljaren om han anser personen trovärdig och lämnar ut det.
 
Om man skulle ägna sig åt gatufotografering på Malmskillnadsgatan och liknande ställen så kan det finnas skäl att ta bort vissa regnummer.

Eller också inte........

Man kanske skulle förstora vissa av dem?
 
Swarkos skrev:
att man suddar ut registreringsskylten på bilder på bilar som publiceras på internet tror jag i första hand beror på att man är rädd om sin bil och inte vill att någon långfingrig person kommer och plockar med sig de ovanliga fälgarna eller binder ett rep i fronten och drar loss den samtidigt som man gör den obrukbar.(det händer).
Det tycker jag är en helt godtagbar förklaring.

Men, jag förstår inte! Du får väl tag i hur många bilregplåtar som helst bara genom en tur nere på stan en kväll? Det kan väl inte vara så svårt att hitta 25 regskyltar på tjusiga bilar på en halvtimme en lördag eftermiddag i Stockholm? Vad är så speciellt med Internet?

Om tjuvarna är så jäkla lata att de inte masar sig ut ifrån datorvärmen, lär de väl vara alldeles för lata för att sno bilen?

Vad är det jag inte förstår?

Per.
 
perstromgren skrev:
Men, jag förstår inte! Du får väl tag i hur många bilregplåtar som helst bara genom en tur nere på stan en kväll? Det kan väl inte vara så svårt att hitta 25 regskyltar på tjusiga bilar på en halvtimme en lördag eftermiddag i Stockholm? Vad är så speciellt med Internet?

Om tjuvarna är så jäkla lata att de inte masar sig ut ifrån datorvärmen, lär de väl vara alldeles för lata för att sno bilen?

Vad är det jag inte förstår?

Per.

Då det handlar om beställningsjobb och det är en viss lite ovanligare detalj man vill åt tror jag det är enklare att leta på internet.

Sen tror jag även att det finns en integritetsaspekt på det hela. Man vill hålla sig anonym på internet och därmed inte visa vart man bor osv.
 
lynxx skrev:
Om man skulle ägna sig åt gatufotografering på Malmskillnadsgatan och liknande ställen så kan det finnas skäl att ta bort vissa regnummer.

Eller också inte........

Man kanske skulle förstora vissa av dem?

Vad det den gatan när en fotograf vart tvingad att radera alla bilder?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.