Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ska man låta nummerplåten sitta orörd?

Produkter
(logga in för att koppla)
ja det är inte alla som åker runt med 20" BBS challenge och ett enkelt sökord på internet verkar nog tämligen enklare än att gå gata upp och gata ner för att hitta en bil med de fälgarna.

Men på en helt vanlig standardbil kan det te sig konstigt. Men fan vet, de snor ju styrdon och allt möjligt så kanske bäst där med.

Jag anser att om man tar ett foto på en bil som står parkerad på en vanlig gata eller parkering så finns det ingen anledning till att ta bort skylten eller ändra på den.

Men om man som jag t.ex är ute och fotar på diverse streetrace ( olagliga biltävlingar på allmäna väger ) så tycker jag verkligen att man ska göra nått åt skylten samt ansiktet på föraren så att inte man ställer till problem för bilägaren samt föraren av bilen.

Man får helt enkelt tänka lite på vad man egentligen fotar och om bilden på något sätt kan ställa till problem för någon.

Personligen så har jag aldrig med regskylten oavsett tillfälle men det är ju som sagt frivilligt.

Mvh Nicklas

Problem för någon....

Mr_evo2 skrev:
........
Men om man som jag t.ex är ute och fotar på diverse streetrace ( olagliga biltävlingar på allmäna väger ) så tycker jag verkligen att man ska göra nått åt skylten samt ansiktet på föraren så att inte man ställer till problem för bilägaren samt föraren av bilen.

Man får helt enkelt tänka lite på vad man egentligen fotar och om bilden på något sätt kan ställa till problem för någon.........
Mvh Nicklas
För föraren? eller för fotografen kanske? eller för en mötande bilist? eller polisen?

perstromgren skrev:
Det märkligaste fallet är väl när ägaren säljer sin bil på blocket och målar över skylten. Det är skumt!

Per.

HAHAHA, Jo det är någonting som jag också funderat på (är ej ironisk) Jag begriper inte varför folk gör så, har hänt flera ggr att man ringt upp ang. en bil bara för att ställa frågan: "Vilket reg nummer har bilen", tyvärr så har jag inte tänkt på fråga varför...

Re: Problem för någon....

Bofoto2 skrev:
För föraren? eller för fotografen kanske? eller för en mötande bilist? eller polisen?

Ja för föraren om nu polisen får se bilderna... Känns trist att ställa till problem i onödan för personen. Man vet aldrig vad polisen tas sig till.

Mötande trafik brukar inte jag va med om iaf inte på t.ex E4an eller liknande.

Fotografen får väll inge problem vad jag kan se.

Och polisen får väll heller inge problem tvärt imott dom kan rent av få det lätter.

Mvh Nicklas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar