Annons

Ska man låta nummerplåten sitta orörd?

Produkter
(logga in för att koppla)
Mr_evo2 skrev:
Du vet inte mycket om streetrace ser jag...

men men det är inget vi behöver diskutera i denna tråd.

/Nicklas

Frågan är vem som vet vad. Jag ser det som en självklarhet att inte dölja registreringsskylten vid streetrace. Vem ska annars få ta åt sig äran och tuffheten?
Streetrace
 
Hmmm... om jag nu inte befinner mig på skyddat område eller på/i ett skyddsobjekt, nog måste jag väl kunna fotografera åt vilket håll jag vill..?!

...även in mot ett skyddsobjekt... eller?

/B
 
billextreme skrev:
Hmmm... om jag nu inte befinner mig på skyddat område eller på/i ett skyddsobjekt, nog måste jag väl kunna fotografera åt vilket håll jag vill..?!

...även in mot ett skyddsobjekt... eller?

/B
Vad har det med regplåtar att göra?
 
billextreme skrev:
Hmmm... om jag nu inte befinner mig på skyddat område eller på/i ett skyddsobjekt, nog måste jag väl kunna fotografera åt vilket håll jag vill..?!

...även in mot ett skyddsobjekt... eller?
Nej, man får inte fotografera skyddsobjekt.
 
Går inte att generellt säga - förbudet är anpassat till varje enskilt objekt; tillträde, närmande, avbildning ( inte bara fotografering ), radiotrafik, ankring etc.
 
tannler skrev:
Går inte att generellt säga - förbudet är anpassat till varje enskilt objekt; tillträde, närmande, avbildning ( inte bara fotografering ), radiotrafik, ankring etc.
Den generella regeln är att det råder tillträdesförbud för skyddsobjekt. Om det inte är nödvändigt med tillträdesförbud råder istället foto- och avbildningsförbud. Lagen (SFS nr: 1990:217) är lite småkrångligt formulerad, så ovanstående är min tolkning.

Hursomhelst så är svaret på Bill Strömbergs fråga att ett fotoförbud för ett skyddsobjekt gäller oavsett var fotografen befinner sig.
 
tettimul skrev:
Frågan är vem som vet vad. Jag ser det som en självklarhet att inte dölja registreringsskylten vid streetrace. Vem ska annars få ta åt sig äran och tuffheten?
Streetrace

Ja det är ju som sagt upp till dig om du tar bort den eller ej finns ju som sagt inga regler men dom som ofta är ute och fotar dessa tävlingar tar iaf bort skylltarna.

Vad har olyckan i usa med sverige att göra ? Det har alldrig hänt en sån olycka i sverige och ingen har dött på ett streetrace att sedan tidningarna striver om vansinnesfärder som haft dödlig utgång är en helt annan sak då det INTE är streetrace det då handlar om.

Streetrace har inget med tuffhet att göra så nu har du lärt dig nått nytt ;). Ära handlar det mycket om då det för många är en väldigt stor grej att vinna en tävling som pågått under 25 års tid.

Jag anser att jag vet en hel del om streetrace eftersom jag är med och arrangerar några av dom största och mest prestige fyllda race i sverige och har så gjort i ett antal år. Och en sak som dom flesta arrangörer i sverige arberat hårt med är just att hålla så hög säkerhet som möjligt.

Gå in på www.birkacup.com så kan vi forsätta denna diskution där om ni vill.. är bara att starta en tråd i allmänna forumet.

Mvh Nicklas
 
Senast ändrad:
tettimul skrev:
Frågan är vem som vet vad. Jag ser det som en självklarhet att inte dölja registreringsskylten vid streetrace. Vem ska annars få ta åt sig äran och tuffheten?
Streetrace
Rätt ska vara rätt! Bilen som kraschade var INTE inblandad i någon sk. street racing!
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=380&a=402095

http://news.yahoo.com/s/ap/20080216/ap_on_re_us/drag_racing_deaths
För att svara på frågan så tar jag ALLTID bort regnummret på publicerade bilder utom från mässor då det är upp till utställaren!
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.