Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ska kameran låta så?? (nikon d5000)

Produkter
(logga in för att koppla)

Naemi77

Aktiv medlem
Hejhej :)

Min nya nikon d5000 låter lite när jag skakar den (Inte för att jag brukar skaka på den XD men ni fattar...) Liksom det låter lite som om den glappar, eller a ett lite klickande ljud. Det är inget fel på kameran för övrigt vad jag vet. Men skall det vara så? Är lite närvös att det är nått fel, låter era kameror också lite? Tack på förhand!! :D
 
Hejhej :)

Min nya nikon d5000 låter lite när jag skakar den (Inte för att jag brukar skaka på den XD men ni fattar...) Liksom det låter lite som om den glappar, eller a ett lite klickande ljud. Det är inget fel på kameran för övrigt vad jag vet. Men skall det vara så? Är lite närvös att det är nått fel, låter era kameror också lite? Tack på förhand!! :D

Jag skulle tro att det är den sk orienteringssensorn som låter. Inget att oroa sig för.
 
Har också en D5000. Min låter också som du beskriver. Blev också lite orolig när jag precis fått hem den :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.